جوانان باید اهتمام ویژه ای درنگاه داشتن فرهنگ شهادت طلبی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فرهنگ غنی عاشورا و دفاع مقدس که برگرفته از این قیام است، یک جریان فکری و انقلابی ماندگار و ارزشی با هدف مبارزه با کفر و نفاق و بیدادگری است.
کد خبر: ۵۰۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 28 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز پنجشنبه در همایش تجلی اخلاق با محوریت راهیان نور با توصیف دفاع مقدس و برکات آن به عنوان یک موزه یادآور شد: جوانان و نسل های بعد با حضور و مرور و مطالعه این موزه از گذشته ایران و فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان و اتحاد و همبستگی مردم آگاه شوند و دستاوردهای دفاع مقدس را عاملی برای بالندگی و پویایی ایران اسلامی بدانند.
 
وی افزود: فرهنگ غنی عاشورا و دفاع مقدس که برگرفته از این قیام است، یک جریان فکری و انقلابی ماندگار و ارزشی با هدف مبارزه با کفر و نفاق و بیدادگری است.
 
وی اظهار کرد: دشمن در صدد از بین بردن قداست فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس در بین جوانان و نسل های آتی است.
 
امام جمعه ایلام گفت: جوانان و نوجوانان و نسل های آینده باید اهتمام ویژه ای در زنده نگاه داشتن فرهنگ غنی شهادت طلبی نشات گرفته از مکتب عاشورا و دفاع مقدس داشته باشند و البته پاسداشت این فرهنگ را می توان در حضور فرزندان انقلاب و جنگ ندیده این مرز و بوم در تشییع پیکر شهدا مشاهده کرد.
 
وی بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی متعهد به هیچ مذاکره و معاهده بین المللی برای تجاوز نظامی به دیگر کشورها نیستند، افزود: تنها مانع حمله نظامی آمریکا علیه ایران اسلامی آگاهی داشتن از فرهنگ شهادت طلبی مردم و به ویژه جوانان ایرانی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: زبان مذاکره با آمریکا باید از موضع قاطعانه باشد و در ازای امتیازهایی که به طرف مقابل در مذاکرات می دهد امتیازات شاخصی را از آنها کسب کند.
 
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز گفت: به برکت انقلاب جوانان و نوجوانان زیادی نظیر شهید حججی با بی باکی و شجاعت در راه اعتلای دین مبین اسلام و فرهنگ عاشورا به مقابله با دشمنان در آن سوی مرزهای جغرافیایی رفته و به شهادت می رسند.
 
سردار سید صادق حسینی یادآور شد: اکنون که سالیان دراز از پایان جنگ تحمیلی گذشته راهیان نور به عنوان یک ظرفیت ارزشمند و غنی بازگو کننده رشادت و دلاورمردی های رزمندگان ایران اسلامی در طول دفاع مفدس است.
 
وی تاکید کرد: راهیان نور ادامه و امتداد راه خونین شهدا و بیانگر مظلومیت، ایثارگری، شجاعت و تهور رزمندگان ایرانی است و پاسدار و حافظ ارزش های دفاع مقدس و راهی ماندگار به منظور حفظ دستاوردهای جنگ تحمیلی برای نسل کنونی ونسل های آینده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار