امضا تفاهم‌نامه همکاری صنعتی و نفتی ایران با روسیه

رییس هیات عامل ایدرو، گفت: علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مسائل مالی و بانکی وجود دارد، مهم ترین مساله عدم شناخت شرکت های دو طرف نسبت به توانایی های یکدیگر است زیرا اطلاعات زیادی از همدیگر نداریم و این تفاهم نامه ها می تواند زمینه های مناسب آشنایی و استفاده از توانمندی های یکدیگر را فراهم کند.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 19 September 2017
به گزارش تابناک تهران و به نقل از وزارت صنعت، "منصور معظمی" در مراسم امضای این تفاهم نامه، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از برجام فرصت های خوبی بین ایران و روسیه فراهم شده و ما انتظار عملیاتی شدن این توافق های را داریم.

 وی با اشاره اینکه سازمان گسترش می تواند دروازه ورود شرکت های روسی به ایران باشد گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با دوستان به ویژه کشورهایی است که در دوران سختی با ما همکاری کردند،روابط بین ایران و روسیه روابط استراتژیک و دراز مدت است و ما سعی می کنیم روابط را تسهیل کنیم و امکان مراوده شرکت های دو طرف برقرار شود.

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه بعد از برجام تفاهم نامه ها و قراردادهای بزرگی در ایدرو امضا شده است، افزود: خوشحال هستیم که این حجم بسیار بالای روابط  بین المللی در ایدرو فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: اخیرا دولت روسیه زمینه های مناسبی را در خصوص تسهیلات مالی، فاینانس و روادید برای ایران فراهم کرده است و این فرصت خوبی برای شرکت های روسی و ایرانی برای گسترش همکاری های دو جانبه ای می تواند باشد.

وی با اشاره به تراز تجاری غیر متوازن ایران و روسیه از شرکت های ایرانی خواست تا از فرصت پیش آمده استفاده نمایند و وارد بازار روسیه شوند.

وی این قراردادها را در بازه زمانی ۲ ساله عنوان کرد و گفت: علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مسائل مالی و بانکی وجود دارد، مهم ترین مساله عدم شناخت شرکت های دو طرف نسبت به توانایی های یکدیگر است زیرا اطلاعات زیادی از همدیگر نداریم و این تفاهم نامه ها می تواند زمینه های مناسب آشنایی و استفاده از توانمندی های یکدیگر را فراهم کند.

رییس هیات عامل ایدرو حضور شرکت های روسی را در ایران منوط به سرمایه گذاری های مشترک دانست و گفت: حوزه فعالیت این تفاهم نامه ها وسیع است و بیشتر به علاقه مندی طرفین و توانایی های آنها بستگی دارد.

گفتنی است شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه یکی از نهادهای اقتصادی روسیه محسوب می شود که بیش از ۱۰ هزار شرکت مهم اقتصادی روسی را در زیرمجموعه خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار