استاندار کردستان:

66درصد مدیران کردستان بومی هستند

استاندار کردستان گفت: بیش از ٦٦ درصد مدیران استان بومی هستند و تلاش خواهیم کرد در آینده این میزان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۴۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 04 September 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در نشست فرمانداران و بخشداران استان با حضور مقیمی قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه کردستان نیروها و مدیران توانمند و قابلی دارد اظهار کرد: در مجموع بیش از ٦٦ درصد مدیران استان بومی هستند و تلاش خواهیم کرد در آینده این میزان افزایش پیدا کند.

وی استفاده از نیروهای شایسته اهل سنت در تهران و دیگر استان‌ها را خواستار شد و گفت: رئیس جمهور محترم معتقد است که در سطوح مختلف از پتانسیل هموطنان اهل سنت استفاده شود.

استاندار کردستان به میزان مشارکت مردم در انتخابات هم اشاره و تصریح کرد: مردم کردستان در مجموع با ٦۰ درصد مشارکت و رای ۷۳ درصدی به دولت تدبیر و امید حماسه آفریدند و با وجود تبلیغات گسترده شبکه‌ها و احزاب معاند در انتخابات مشارکت گسترده داشتند.

وی به وجود امنیت پایدار در کردستان و آرامش در فضای عمومی استان نیز گریزی زد و گفت: ارتباط همه‌جانبه و عمیق مردم با مسئولان عامل اصلی ثبات و امنیت است.

زاهدی یکی از عمده مشکلات استان را عدم توسعه یافتگی دانست و از عزم و اراده جدی دولت تدبیر و امید برای جبران این عقب ماندگی‌ها سخن گفت.

وی تبدیل موضوع گفتمان به خواست عمومی را یک ویژگی برجسته در استان ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی و اعتباری ،دولت کارهای شاخصی در موضوعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، صنعت، و کشاورزی انجام داده است.

استاندار کردستان از اجرای ٦۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی درحال حاضر در استان خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۰ درصد پهنه استان در دست مطالعات اکتشافی است که نقش بزرگی در توسعه صنعتی و معدنی کردستان خواهد داشت.

وی همچنین دریافت مجوز ایجاد دو پتروشیمی و موافقت اولیه تولید لاستیک ۵۰ هزار تنی را نیز یادآوری و تأکید کرد: در این دولت بیش از ٦۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب استان شده است.

زاهدی نمره عملکرد دولت در مباحث فرهنگی را نیز عالی ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ارتباط گسترده و خوبی میان هنرمندان و مدیران استانی وجود دارد و تقریبا در همه شهرستان‌های استان به طور میانگین در سال حداقل یک برنامه فرهنگی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار