علت عقب ماندگی فارس درحوزه تولید و اشتغال چیست؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی سنتی بازدهی ندارد، گفت: از دلایل عقب ماندگی فارس در عرصه تولید و اشتغال فعالیت در حوزه‌هایی است که ارزش افزوده ندارد.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 29 August 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی در آئین افتتاح پروژه‌های کشاورزی جهرم با بیان اینکه توجه به کار تحقیقاتی در زمینه‌ کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی حمایت قابل ملاحظه‌ای از کشاورز نمی‌کند و کارهای انجام شده در بخش کشاورزی حاصل تلاش، تجربه و علم کشاورزان در جهت تغییر الگوی کشت بوده است.

 وی نیاز امروز کشاورزی را حرکت به سمت کاشت نهال‌های نیازمند به آب کم و مقاوم در برابر شرایط جوی دانست و گفت: بازده کشاورزی سنتی متناسب با میزان برداشت آب و صرف منابع انرژی نیست.

نماینده‌ مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی سنتی و بدون تغییر الگوی کشت هدر رفت سرمایه‌ای است که متعلق به نسل‌های آینده است، افزود: یکی از دلایلی که  سبب عقب افتادگی استان فارس در بحث، تولید، اشتغال و سرانه‌ بودجه شده کار در حوزه‌هایی است که ارزش افزوده  ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزایش روزافزون مشکلات کشاورزان را نتیجه‌ عملکرد نامناسب در این حوزه دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های کشور به گونه‌ای استفاده شود که با هزینه‌های کمتر درآمد بیشتری حاصل شود.

رضایی خواستار توجه ویژه به مراکز تحقیقات کشاورزی شد و تأکید کرد: باید در حوزه‌ تحقیقات کشاورزی تلاش بیشتری شود و شاهد اختصاص منابع مالی، امکانات و نیروی انسانی متخصص در این زمینه باشیم.

این نماینده خانه ملت افزود: اگر اعتماد کشاورز و باغدار به این مراکز جلب شود موفقیت در این حوزه کسب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار