همایش ملی بزرگداشت یکصدمین سال درگذشت ستارخان در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش ملی بزرگداشت یکصدمین سال درگذشت ستارخان با محوریت مجاهدان تبریز در سوم اسفندماه در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ 14 February 2015

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور گفت: فراز و فرود تاریخ ایران اسلامی،‌به ویژه دوران اخیر، بر نقش بی‌بدیل آذربایجان و تبریز گواهی می‌دهد و این خطه،‌سرچشمه‌ جوشان ایمان،‌غیرت و خاستگاه دلاورمردانی است که خاک زرخیز را به دریای سترگ عشق به اسلام و ایران پیوند داده‌اند.

وی افزود: در این میان نام ستارخان، حکایت دلاورمرد سرداری است که جان و دلش با نور ایمان منور و ذرات وجودش،‌در روشنای باصفای ایران دوستی،‌مصفا بود.

صفی‌پور گفت: این همایش به مناسبت یکصدمین سالروز درگذشت شهادت‌گونه‌ این اسطوره غیرت و همیت و در محورهای جامعه شناسی قیام مجاهدان تبریز و آذربایجان در عصر مشروطه، پایگاه طبقاتی، خاستگاه اجتماعی و سازمان مجاهدان، نقش باورهای مذهبی در حرکت مجاهدان مقاومت تبریز، رابطه مجاهدان تبریز با دیگر کانونهای مشروطه خواهی ایرانیان، مجاهدان و توده‌های فرودست و تاریخ نگاری مشروطه، حادثه پارک اتابک و فرجام مجاهدان آذربایجان برگزار می‌شود.

وی، جنبه بین‌المللی فعالیت مجاهدان مقاومت تبریز (بازتاب آن در مطبوعات، دولتها و محافل خارجی)، مقاومت تبریز و استقلال و تمامیت ارضی ایران، شخصیت، مدیریت نظامی و رهبری ستارخان در مقاومت تبریز و مجاهدان آذربایجان، ستارخان و ادبیات عصر مشروطه را از دیگر محورهای همایش یاد شده برشمرد و از همه علاقمندان دعوت کرد تا در این همایش شرکت کنند.

گفتنی است این همایش از سوی انجمن ایرانی تاریخ (شعبه تبریز) با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری آذربایجان‌شرقی، فرمانداری تبریز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن ادبی استان، سوم اسفندماه جاری ساعت 9 صبح در محل مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار