بخش اجرایی متمرکز بر عملکرد مدیران است

استاندار اردبیل گفت: با پرهیز از حاشیه سازی، بخش اجرایی در این استان متمرکز بر عملکرد مدیران است.
کد خبر: ۴۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 14 June 2015

به گزارش مهر، مجید خدابخش در نشست فرمانداران و بخشداران تصریح کرد: در حوزه سیاسی فرهنگی تلاش ما بر این بوده با رعایت مشی اعتدال دولت و با اخلاق مداری از حاشیه سازی پرهیز کنیم.

وی سیاست اصلی استان در حوزه سیاسی را تحقق اهداف دولت با وجود محدودیت منابع عنوان کرد و گفت: در بخش اجرایی روی مسائل عملکردی مدیران تمرکز داشته ایم.

استاندار اردبیل با اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات در استان، تصریح کرد: ما معتقدیم مسئولان دولتی قانونا و شرعا باید اصل بی طرفی را رعایت کنند تا امانت داری خوبی برای آرا مردم باشند.

خدابخش در تشریح مشکلات و مسائل استان به نرخ رشد جمعیت اشاره کرد و افزود: اردبیل به لحاظ نرخ رشد جمعیت کمتر از نرخ رشد جمعیت کشور است و معنی آن مهاجر فرستی استان به ویژه از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

رئیس شورای اداری استان دلیل عمده مهاجرت را نبود زمینه های اشتغال مناسب برای این گروه دانست و گفت: ۳۵ درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی که به نسبت صنعت ارزش افزوده پایین تری دارد مشغول به کار هستند؛ در حالی که میانگین اشتغال در بخش کشاورزی در کشور ۲۰ درصد است.

وی با اذعان به اینکه درآمد مردم این استان نصف درآمد کشور است، ادامه داد: اردبیل از استان های ارزان محسوب می شود که این موضوع مسافران را متعجب می سازد اما از دلایل اصلی آن قدرت پایین خرید مردم است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال های گذشته به غیر از کشت و صنعت مغان هیچ سرمایه گذاری بزرگی در استان انجام نشده و زمینه اشتغال برای جوانان فراهم نشده است، تصریح کرد: سال گذشته در پی رصد مشکلات صنعت و تجارت به عنوان محورهای جدید توسعه استان انتخاب شد.

خدابخش نبود مشوق های سرمایه گذاری در استان های مرزی را از موانع جذب سرمایه گذار دانست و با ذکر مثالی به قیمت بربر زمین و تسهیلات مشابه در هشتگرد تهران و اردبیل اشاره کرد که مانع از حضور سرمایه گذار حتی خود اردبیلی ها می شود.

رئیس شورای اداری استان با اذعان به ممنوعیت سرمایه گذاری دولت راه اندازی مناطق آزاد و ویژه را فرصت مطلوبی برای جذب سرمایه گذاران برشمرد و گفت: در عین حال طی دو سال اخیر تلاش شده مشکلات بنگاه های اقتصادی رفع شود.

وی با یادآوری بازدید های هفتگی از واحد های تولیدی اضافه کرد: یک تعداد از مدیران واحدها به حالت قهر رفته بودند که با صحبت و مذاکره برگرداندیم و یک تعداد با بانک ها و ادارات مشکل دارند که مشکل نزدیک به ۱۵ واحد به این شکل بررسی و حل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار