کابینه دولت یازدهم از نظر چینش موثر و کارآمد نبود

نماینده مردم تبریز گفت: کابینه دولت یازدهم از نظر چینش مؤثر و کارآمد نبود و باید این دوره دقت بیشتری شود.
کد خبر: ۴۷۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 31 July 2017
محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: کابینه دولت یازدهم از نظر چینش مؤثر و کارآمد نبود و باید در دوره جدید به انتخاب کابینه دقت و توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه اعضای کابینه حتماً باید از افراد جهادی، انقلابی و خدوم باشند، افزود: یک وزیر باید درک صحیح از شرایط موجود جامعه، اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد و برای تک تک این موضوعات برنامه راهبردی ارائه دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید به انتخاب اعضای کابینه از بین افراد متخصص و دارای استراتژیک گفت: وزرای معرفی شده باید با نقشه راه در وزارتخانه مشخص حضور بهم رسانند.

وی اذعان داشت: اولویت اصلی انتخاب کابینه براساس شایسته سالاری و توانمندی فرد باشد تا دچار کاستی‌های دوره قبل نشویم؛ زیرا معتقدم اساس منش یک وزیر آگاهی از مشکلات کشورش است.

سعیدی با اشاره به اینکه وقتی معیار روی توانمندی، تخصص، روحیه انقلابی و تفکر استراتژیکی فرد باشد دیگر فرق نمی‌کند آن فرد جوان باشد یا زن باشد، بیان کرد: نباید معیارها را با افراد سنجید بلکه باید افراد را طبق معیارها سنجید و انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضاً شاهد سنجش معیارها با افراد هستیم که منجر به مشکلات بزرگی در کشور می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید به توجه رئیس جمهور روی  شاخص‌های توانمندی، روحیه انقلابی و تفکر استراتژیک برای انتخاب کابینه متذکر شد: نباید گرفتار برخی حواشی از قبیل اینکه حتماً تعدادی جوان، تعدادی زن و یا تعدادی از پیشکسوتان انقلابی در کابینه باشند، شویم بلکه باید براساس شایسته سالاری فرد را انتخاب کرد و معیارهای اساسی را فدای حواشی بی‌پایه و اساس نکرد.

وی خطاب به رئیس جمهور در خصوص اینکه شایسته‌سالاری در بین افراد کابینه و زیرمجموعه آن  مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: رئیس جمهور نباید دچار  آزمون و خطا شود و چهار سال کشور تاوان خطای کابینه را بدهد بلکه همه اعضای منتخب محک زده شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار