اجرای مانور منطقه ای مقابله با آتش سوزی با حضور ابتکار در شهرکرد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مانور منطقه ای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 11 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: این مانور با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت بحران استانداری و مشارکت جوامع محلی و سازمان‎های مردم‌ ‎نهاد استان با عنوان مانور منطقه ای جنوب غرب کشور در 20 هکتار از اراضی مرتعی فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد برگزار شد.
شهرام احمدی در این آیین افزود: در این مانور کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرایی استانهای چهارمحال وبختیاری، خوزستان، اصفهان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و ایلام شرکت کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری با اشاره به کاهش چشمگیر آتش سوزی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: سال گذشته بالای یک میلیون مترمکعب از اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست استان طعمه حریق شد.
وی اظهار کرد: آگاه سازی جوامع محلی و افزایش ضریب گشت و بازرسی از مناطق حفاظت شده و ملی، افزایش تجهیزات و امکانات مقابله با آتش سوزی و بحران در دهیاری ها و مناطق ملی و حفاظت شده از مهمترین دلایل کاهش آتش سوزی در این مناطق بوده است.
چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
مدیریت 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.
همچنین حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار