مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

پیش‌بینی‌برداشت2500تن‌دانه‌کلزادرکردستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به علت بروز سرمای پاییزه و زمستانه بیش از ۸۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان به طور ۱۰۰درصد از بین رفت و تنها یک هزار و ٣٠٠ هکتار آن باقیمانده و پیش‌بینی می‌شود قریب ٢ هزار و ٥٠٠ تن دانه روغنی کلزا در این مزارع تولید شود.
کد خبر: ۴۵۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 05 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان کردستان آغاز شده است.

وی گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲ هزار و ۷۱ مزرعه در استان کردستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: به علت بروز سرمای پاییزه و زمستانه، بیش از ۸۰۰ هکتار از این مزارع به طور ۱۰۰درصد از بین رفت و تنها یک هزار و ٣٠٠ هکتار آن باقیمانده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود قریب ٢ هزار و ٥٠٠ تن دانه روغنی کلزا در این مزارع تولید شود.

احمدی با اشاره به تولید بیش از ٢ هزار و ٥٠٠ تن دانه روغنی در استان، افزود: این مقدار توسط ۵ مرکز خرید واقع در شهرستان‌های مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان و قروه به قیمت تضمینی مصوب خریداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این میزان کلزا پس از برداشت به کارخانجات روغن‌کشی خارج از استان حمل خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری، قروه و دهگلان بیشترین سطح زیر کشت کلزا استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: کاهش واردات روغن، تناوب زراعی، پایداری در تولید گندم، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب از مهم‌ترین اهداف کشت کلزا است.

احمدی اظهار کرد: ورود بذور ارقام هیبرید خارجی کلزا تحول بزرگی در کشت کلزا داشته است، که از مهم‌ترین ویژگی‌های این ارقام مقاومت به ریزش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار