شولتز: ترامپ، پوتين و اردوغان مانند حاکمان مستبد رفتار مي‌کنند

مارتين شولتز، رهبر ميانه‌روهاي چپ دموکرات آلمان در اظهاراتي که امروز به چاپ رسيد اعلام کرد که اتحاديه اروپا بايد در واکنش به تضعيف دموکراسي در آمريکا، روسيه و ترکيه خود را قويتر کند.
کد خبر: ۴۴۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 24 June 2017
به گزارش تابناک : شولتز که رئيس سابق اتحاديه اروپا به شمار مي‌رود گفت که دونالد ترامپ، ولاديمير پوتين و رجب طيب اردوغان، روساي جمهوري آمريکا، روسيه و ترکيه همانند حاکمان مستبد رفتار مي‌کنند.
شولتز در گفتگو با "پاساير نويه پرسه" گفت: آنچه اکنون اهميت دارد جوان سازي دوباره اروپا و قدرتمند تر کردن آن است. نه تنها از راه کلمات بلکه از طريق اتخاذ سياستهايي دقيق.
اين اظهارات درحالي مطرح شده که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان طي روزهاي 7 و 8 جولاي ميزبان رهبران گروه 20 در هامبورگ است. دونالد ترامپ نيز وعده داده که بر سر توافقات تجاري بار ديگر بر سر ميز مذاکره نشسته و شرايط بهتري را براي آمريکا رقم بزند.
مخالفت با نگرش محافظه‌کارانه ترامپ موضوعي است که شولتز و مرکل با آن موافقند. شولتز ماه گذشته ترامپ را به نابودي ارزشهاي غربي و زير سوال بردن همکاري بين‌المللي متهم کرده بود.
شولتز دراين ارتباط گفت: رهبراني در گروه 20 هستند که همانند حاکمان مستبد رفتار مي‌کنند. اردوغان رئيس‌جمهوري ترکيه، ولاديمير پوتين از روسيه و همچنين دونالد ترامپ.





منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار