سخنگوی کاخ سفيد : شکايت ها از ترامپ اقدامی سیاسی است

سخنگوي کاخ سفيد در واکنش به شکايت دادستان هاي اين کشور از «دونالد ترامپ» اين اقدام را سياسي توصيف کرد.
کد خبر: ۴۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 13 June 2017
به گزارش تابناک : «شون اسپايسر» سخنگوي کاخ سفيد شکايت دو دادستان آمريکا از دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور، را اقدامي سياسي خواند.
دادستان‌هاي کل ناحيه کلمبيا و ايالت مريلند ديروز دوشنبه شکايتي را ارائه داده اند که در آن درباره برخي پرداخت‌هاي دولتي به هتل ها و شرکت هاي تجاري دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده که خلاف قانون اساسي است، ادعاهايي مطرح شده است.
در متن اين شکايات عنوان شده که پرداخت هايي از جانب دولت هاي داخلي و خارجي به امپراتوري تجاري ترامپ موجب کنار رفتن کسب و کارهاي ديگر از اين مناطق شده و دولت هاي محلي براي اعطاي امتيازات ويژه تحت فشار قرار دارند.
سخنگوي کاخ سفيد در واکنش به اين موضوع در نشست خبري روزانه خود، شکايت دو اين دادستان دموکرات را سياسي و جناحي خواند و گفت ترامپ قانون اساسي را نقض نکرده است.
اسپايسر در ادامه تاکيد کرد اين نتيجه گيري که سياست هاي حزبي ممکن است يکي از انگيزه‌ها باشد، کار دشواري نيست.
موضوع پرداخت‌هاي دولتي – چه از داخل و چه از خارج از کشور – به شرکت‌هاي تجاري متعلق به دونالد ترامپ پيشتر نيز در ماه ژانويه توسط برخي مطرح شده بود؛ از جمله يک گروه غيرانتفاعي و برخي قانونگذاران دموکرات.
هتل هاي ترامپ اعلام کرده اند که مبالغ و هداياي دريافتي از برخي مشترياني که به نوعي نماينده دولت‌هاي خارجي هستند را تحت عنوان خيريه به خزانه داري ايالات متحده واريز مي‌کند، اما مجبور نيست که هويت مشتريان خود را فاش کند.
شکايت روز دوشنبه دو دادستان کل دموکرات در مقايسه با شکايات قبلي شانس بيشتري براي پيشرفت در محاکم قضايي دارد، چرا که نخستين واکنش دولتي عليه اتهام نقض قانون اساسي توسط رئيس جمهوري آمريکا محسوب مي‌شود.
به گزارش آسوشيتدپرس، ليندزي جنسک يکي از سخنگويان کميته ملي حزب جمهوريخواه هم شکايت اين دو دادستان دموکرات از ترامپ را «مضحک» خواند و گفت دونالد ترامپ به «شفافيت کامل و پيروي از قانون» متعهد است.
اين دو دادستان پيشتر نيز نقش مهمي در طرح دعواي حقوقي عليه سياست‌هاي ترامپ ايفا کرده‌اند. آنها فرمان‌هاي اجرايي رياست جمهوري براي محدود کردن سفر اتباع چند کشور عمدتا مسلمان، از جمله ايران، به آمريکا را لغو کرده‌اند.





منبع : آسوشیتد پرس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار