امام جمعه ایوانکی:

دوری از کم‌فروشی در قرآن سفارش شده است/ راه و روش قرآنی در زندگی‌ها پیاده شود

امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه دوری از کم‌فروشی در قرآن کریم سفارش شده است، گفت: راه و روش قرآنی باید در خانواده‌ها پیاده شود.
کد خبر: ۴۳۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 08 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: خداوند متعال، قرآن کریم را به‌عنوان برنامه زندگی انسان‌ها بر قلب نورانی پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمدمصطفی (ص) نازل کرده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم به‌عنوان کتاب زندگی هدایت‌گر انسان‌ها به سمت سعادت دنیوی و اخروی مطرح بوده و برنامه زندگی انسان‌ها در قالب قرآن کریم فرستاده شده است.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی بزرگ الهی و ماه انس با قرآن کریم است، تصریح کرد: مردم در این ماه پرفضیلت باید انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشند.

کشمیر با اشاره به اینکه انس با قرآن نباید تنها با روخوانی باشد، افزود: با خواندن معانی کلام الهی، انسان با دستورات و روش زندگی تعریف‌شده از سوی خداوند متعال برای انسان‌ها آشنا می‌شود و به عمق قرآن کریم پی می‌برد.

وی با بیان اینکه امروز تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها با راه و روش قرآنی باید آمیخته شود، تصریح کرد: خانواده‌ها با تکیه بر سبک زندگی قرآنی می‌توانند راه و روش قرآنی در ابعاد مختلف را در زندگی خود پیاده‌ کنند.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه قرآن کریم برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان برنامه دارد، اضافه کرد: این برنامه‌ها در محتوای قرآن کریم آمده است و با پرداختن به روایات و احادیث امامان معصوم (ع) می‌توان به این اصول پی برد و آنها را در زندگی اجرا کرد.

کشمیر با اشاره به اینکه دوری از کم‌فروشی و اجرای عدالت در کسب و کار سفارش قرآن کریم است و کلام الهی راه درست کسب و کار را به انسان‌ها نشان می‌دهد، تصریح کرد: انسان‌ها باید دنبال روزی حلال باشند و از حرام دوری کنند.

وی بیان کرد: خانواده‌های اسلامی برای دوری از آسیب‌ها باید انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار