توزیع اعتبارات عمرانی در استان سمنان

استاندار سمنان: در توزیع اعتبارات با وسواس و عدالت عمل می‌کنیم

استاندار از سمنان از توزیع اعتبارات عمرانی این استان خبر داد و گفت: در توزیع عادلانه اعتبارات به شدت با وسواس عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۴۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در حاشیه شورای برنامه‌ریزی استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان امسال نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بود اظهار کرد: در همین ارتباط در شورای برنامه‌ریزی با حضور فرمانداران و مسئولان و اعضای این شورا اعتبار دو هزار و 100 میلیارد ریالی اعتبارات عمرانی استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه برای توزیع اعتبارات بیش از 300 شاخص وجود دارد افزود: توزیع اعتبارات براساس این شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار سمنان، با اذعان به اینکه همه تلاش خود را به کار بستیم که به عدالت رفتار کنیم گفت: توزیع اعتبارات بین شهرستان‌های هشت‌گانه این استان بر پایه شاخص‌های قانونی انجام و از آن عدول نشده است.

خباز با بیان اینکه ممکن است برخی افراد به وجود برخی شاخص‌ها انتقاد داشته باشند ادامه داد: ما براساس قانون موظفیم که بودجه را بر پایه این شاخص‌های قانونی توزیع کنیم چرا که معتقدیم این اعتبارات مال‌الله است و ما به شخصه اجازه تغییر در آن نداریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه تقسیم این اعتبارات با حضور مسئولان ذیربط هر هشت شهرستان انجام شد گفت: شورزاهای برنامه‌ریزی در شهرستان‌ها موظفند ظرف 15 روز جلسه خود را برگزار و اعتبارات را توزیع کنند.

وی با بیان اینکه البته نیازهای استان با این اعتبارات مرتفع نمی‌شود گفت: در همین ارتباط تلاش ما بر این است که با جذب بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران نیازهای استان را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فعالان بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بانک‌ها به عنوان دو اولویت مهم مدنظر قرار می‌گیرد گفت: در همین ارتباط در بودجه امسال استان 310 میلیارد ریال به عنوان "کمک فنی" در نظر گرفته شده که مسئولان شهرستان از ظریق آن بتوانند که زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

این مقام ارشد اجرایی توضیح داد: به‌عنوان مثال براساس این شاخص، مسئولان شهرستان می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، بخشی از سود بانکی تسهیلات اعطایی به وی را از محل این بودجه فنی تامین کنند تا سرمایه‌گذار رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در آن شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه سود 18 درصدی ممکن است چندان برای سرمایه‌گذار به‌صرفه نباشد گفت: به عنوان مثال فرمانداران می‌توانند از محل این بودجه 5 درصد از سود تسهیلات سرمایه‌گذاران را تقبل و از این محل پرداخت کنند.

وی یکی دیگر از نقاط قوت بودجه امسال را اختصاص 50 میلیارد ریال به صندوق کمک به کشاورزان اعلام کرد و گفت: جهادکشاورزی می‌تواند از این اعتبار در سال جاری استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار