مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد:

20 تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام برگزار می شود و بیستم تیرماه اخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.
کد خبر: ۴۱۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 06 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، علی ‌محمدنیاکان درباره برگزاری ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام گفت: این جشنواره در دو گروه سنی بزرگسال بالای ۱۷ سال و گروه سنی نوجوانان زیر ۱۷ سال برگزاری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی به زبان‌های فارسی، عربی و کردی (گویش‌های کلهری، فیلی و لکی) برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در دو بخش سفرنامه نویسی و خاطره‌نویسی و همچنین بخش ویژه شامل تولید آثار با محتوا و مضمون حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: آخرین‌مهلت ارسال آثار ۲۰ تیرماه سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه ۹ مردادماه با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی کشوری و استانی با تجلیل از آثار برگزیده در مرکز این استان برگزار خواهد شد.

نیاکان عنوان کرد: آثار ارسالی با موضوع سفر به مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و یا سفر به قم زیارت حضرت معصومه (س) و سفر به شیراز زیارت حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) و زیارت امامزادگان و همچنین سفرنامه نویسی و خاطره‌نویسی در خصوص زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان در استان ایلام نیز، پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری فرامرزی این جشنواره و توزیع فراخوان این جشنواره در کشور عراق، گفت: امروزه مرز مهران به یکی از کانون‌های تردد زوار عراقی برای ورود به کشور و سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) تبدیل‌شده است که از این راستا از زائران عراقی برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار به زبان عربی دعوت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: سال گذشته ۴۶۰ اثر با موضوع‌های خاطره‌نویسی و سفرنامه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (ع) و سایر امامزادگان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امسال نیز شاهد استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف برای شرکت در این جشنواره هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار