شوراها راس هرم مدیریت شهری هستند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:از آنجا که سطح میانی پیمایش ملی سرمایه اجتماعی به اعتماد سازمانی مربوط بوده و مدیریت واحد شهری را در بر می گیرد، نقش شورای شهر به عنوان راس هرم مدیریت واحد شهری اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
کد خبر: ۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 31 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:زهرا یقطین با اشاره به کسب جایگاه نخست سرمایه اجتماعی کشور از سوی استان فارس بیان داشت: سرمایه اجتماعی مجموعه ارزش های اخلاقی، هنجارها، روابط مبتنی بر همکاری و هم افزایی است که منجر به کنش اجتماعی شده و زیرساخت روابط افراد جامعه با یکدیگر و رابطه آنها با حاکمیت را تعیین می کند.

وی ادامه داد: از آنجا که سطح میانی پیمایش ملی سرمایه اجتماعی به اعتماد سازمانی مربوط بوده و مدیریت واحد شهری را در بر می گیرد، نقش شورای شهر به عنوان راس هرم مدیریت واحد شهری اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم، تقویت زیرساخت های فرهنگی در جامعه و تسهیل فرآیند جامعه پذیری، ارزش های دینی و اعتقادی، توزیع عادلانه امکانات بر اساس آمایش سرزمین و رفع تمرکز مهاجرت پذیری از کلانشهرهای مرکز استان را از محورهای اصلی افزایش سرمایه های اجتماعی دانست.

سید علی محمد موسوی افزود: شوراها باید با استفاده از ظرفیت کمیسیون های تخصصی خود، موضوع های مرتبط با این سه محور را بررسی و راهکارهای متناسب را ارائه دهد.

وی، ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی را از راهکارهای اصلی افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: ارتقای سطح اعتماد، مشارکت و رضایت از جامعه، گام های اصلی تحقق این مهم خواهد بود.

در طرح ملی پیمایش سرمایه اجتماعی که به سفارش شورای اجتماعی کشور توسط دانشگاه تهران و مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) در آذرماه سال 93 انجام شد، استان فارس جایگاه نخست سرمایه اجتماعی کشور را کسب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار