برگزاری روز ملی فردوسی و خیام در شهرستان های خراسان رضوی

همزمان با فرا رسیدن روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام، روز ملی فردوسی و خیام در شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسین زارع صفت با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی های انجام شده تمامی شهرستان های استان همزمان با فرارسیدن روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۵اردیبهشت ماه و روز ملی حکیم عمر خیام در ۲۸اردیبهشت ماه برنامه های مناسبتی با هماهنگی تشکل ها و انجمن های میراث فرهنگی شهرستان  و سایر دستگاه های اداری مرتبط از جمله دانشگاه ها برگزار می‌شود.

او افزود: فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای ایران و جهان است و بر ما واجب است که به منظور حفظ زبان و ادبیات فارسی برنامه های فراگیری در سطح استان، کشور و سایر کشورها برگزار کنیم. همچنین از فضای مجازی به شکل مناسبی در راستای بزرگداشت حکیم فردوسی و خیام  و بهره مندی ازظرفیت کتابخانه ها  در معرفی فردوسی می توان به خوبی استفاده کرد.

زارع صفت بیان کرد: گلباران آرامگاه فردوسی و خیام درروزهای ۲۵و ۲۸اردیبهشت ماه، نقالی و شاهنامه خوانی فردوسی، تئاتر با موضع شاهنامه و مراسمات آیینی از جمله برنامه هایی است که در بزرگداشت فردوسی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار