سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک:

سوءاستفاده روحانی از نیازهای بودجه‌ای رسانه ملی

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: دولت و رئیس‌جمهور مخالف مناظره هستند و امروز روحانی از نیازهای بودجه‌ای رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند.
کد خبر: ۴۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 24 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره حواشی پخش مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از رسانه ملی اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور در مناظره‌ها، وظیفه او و حق مردم است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته پاسخگوی اعمال خود نبوده و هر بار عوامل خارج از قدرت خود را مقصر مشکلات جلوه داده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: در طوفان استان خوزستان که به دلیل کم‌کاری وزارت نیرو در انجام وظایفش منجر به قطع آب و برق شد، روحانی به‌جای ناراحتی و انتقاد از عملکرد وزارت نیرو، آن را مجازات الهی دانست.

قدیری‌ابیانه گفت: پیشنهاد وزیر کشور برای ممنوعیت مناظره زنده از یک‌ طرف به نمایندگی از رئیس‌جمهور و تأکید رئیس‌جمهور بر مناظره زنده قابل بررسی است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه عدم برگزاری مناظره‌های زنده کاندیداها ترفندی زشت بود و نوعی فریبکاری در آن نهفته است، تصریح کرد: دولت و رئیس‌جمهور مخالف مناظره هستند و از رأیشان دفاع می‌کنند و می‌خواستند جلوی مناظره زنده را بگیرند و از طرفی رئیس‌جمهور می‌گوید طرفدار مناظره زنده است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود وزیر کشور برخلاف نظر رئیس‌جمهور چنین سیاستی را پیش گیرد و این دورویی چیز مطلوبی نیست و در این چهار سال شاهد این دروغ‌گویی‌ها بودیم.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: رئیس‌جمهور حق دارد طرفدار مناظره نباشد؛ چه برسد به مناظره زنده، چون اخبار پشت صحنه نشان می‌دهد که دولت و شخص روحانی تلاش کرده تا مناظره‌ای برگزار نشود؛ زیرا رئیس‌جمهور باید در مناظره‌ها پاسخ عملکرد چهار ساله‌اش را بدهد و در موضع تدافعی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور دیگر نمی‌تواند در مناظره‌های انتخاباتی در رسانه ملی وعده بدهد، تصریح کرد: وعده‌ها و به‌ویژه ادعاهای حل مشکلات در ۱۰۰ روز در این چهار سال عملی نشده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه رئیس‌جمهور تلاش می‌کند در این مناظره‌ها به هر بهانه‌ای شرکت نکند، اضافه کرد: دولت دنبال این است که با اعمال فشار، بخش‌هایی از آن را قطع کند.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: رئیس‌جمهور از نیاز رسانه ملی به پول برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود دنبال استفاده ابزاری از آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار