طرح آبادانی جنوب با همکاری بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی گفت:جنوب کشور از منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان تا هرمزگان، بوشهر، فارس و خوزستان مناطق با ارزش و مهمی هستند و از این رو هم اینک طرح مطالعاتی برای توسعه این مناطق آغاز شده است.و در این زمینه از حضور بخش خصوصی استقبال و حمایت می کنیم.
کد خبر: ۴۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 27 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:البته با حضور بخش خصوصی در آبادانی کشور،کار با سرعت و دقت پیش می رود.اما به شرط آنکه در واگذاری به بخش خصوصی دقت و وسواس کافی به کار برده شود که بعدا دچار مشکلات و ورشکستگی و کسرس بودجه شرکت ها نباشیم.

عباس آخوندی روز چهارشنبه در همایش چشم انداز توسعه راه و شهرسازی جنوب فارس در شهرستان لامرد بیان کرد: منابع مختلف انرژی، وجود منابع پارس شمالی و جنوبی، تابناک، دسترسی به دریای آزاد و وجود شهرهای تاریخی با قدمت چند هزار ساله ،بیانگر ارزش و اهمیت مناطق یاد شده است.

وی افزود:مهمترین پیشنهاد ما در بخش توسعه مناطق جنوب کشور، توسعه شبکه های آزاد راه و ایجاد شرکت های حمل و نقل است و در این زمینه از حضور بخش خصوصی استقبال و حمایت می کنیم.

آخوندی اظهارداشت: بر این باوریم اگر در ابتدا با اندیشه صحیح توسعه شهرها و مناطق را دنبال کنیم و شهرها از نظر کیفیت سکونت در سطح بالایی قرار داشته باشند ، موفق عمل کرده ایم.

وی اضافه کرد: در پی ایجاد دو سایت مسکونی در مناطق پارسیان و لامرد در دو استان هرمزگان و فارس هستیم و به زودی مکان یابی این دو پروژه بزرگ آغاز و در شورای شهرسازی مصوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی ، از سرمایه گذاران برای انجام امور توسعه ای در مناطق جنوب دعوت کرد و بیان داشت:در جذب سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی در ابعاد مختلف کارهای خوبی در کشور انجام شده که امیدواریم بتوانیم به روند ثبت ارائه خدمات برای شروع سرمایه گذاری شتاب بیشتری بخشیم.

آخوندی ادامه داد:پیش بینی می شود امسال 110 هزار شغل در منطقه پارسیان و بیش از 20 هزار شغل در منطقه تابناک و لامرد ایجاد شود که این مهم بیانگر ظرفیت بالای این منطقه در پذیرش جمعیت است.

وی گفت: همزمان با حوزه صنعت و ایجاد اشتغال باید به فکر توسعه در سکونت، حمل و نقل و خدمات زیربنایی در این مناطق نیز باشیم به گونه ای که مناطق جنوبی کشور بتوانند با دیگر مناطق رقابت کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:آشنایی مردم مناطق مورد اشاره با صنایع و تجارت دریایی از جمله مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود .


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار