مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

انجام 340 بازدید از اماکن اقامتی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 340 مورد نظارت از اماکن اقامتی استان صورت گرفت.
کد خبر: ۴۰۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳ 01 April 2017
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی با اشاره به تعداد پایگاه‌های اطلاع رسانی اسکان و راهنمایی برای مسافرین در استان اظهار کرد: هشت پایگاه برای این کار با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی در استان قم برپا شده و این پایگاه‌ها در فرمانداری، حرم حضرت معصومه(س)، سه راه خرمشهر، ورودی جعفریه، ورودی و بستر رودخانه، عوارضی قم -کاشان و عوارضی قم - تهران واقع است.

وی ادامه داد: کارشناسان گردشگری در پایگاه‌های اطلاع رسانی اسکان و راهنمایی برای زائرین در استان قم حضور دارند و به مسافرین خدمات اسکان را ارائه می‌دهند تا آن‌ها بتوانند به راحتی از ظرفیت‌های تاسیسات گردشگری قم استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: بر اماکن اقامتی در استان نظارت‌هایی را به صورت مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی و مرکز بهداشت و همکاری انجمن مجتمع‌های بین راهی، پذیرایی و گردشگری انجام ندهیم.

رضایی با اشاره به طرح نظارت بر واحدهای اقامتی در استان قم اظهار کرد: در ایام نوروز بازدیدهایی از این واحدها از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه مسافرها و سایر اماکن مثل اقامتگاه‌های موقت و مدارس و نیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها انجام می‌شود و از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 340 مورد نظارت از اماکن اقامتی استان قم صورت گرفت.

وی ادامه داد: 339 هزار و 670 مسافر از 25 اسفند تا 9 فروردین در استان قم اسکان پیدا کردند، از این میان اسکان 78 هزار و 736 نفر در واحدهای اقامتی استان همچون هتل‌ها بود. کلاس‌های مدارس قم هم در این مدت از 157 هزار و 673 نفر میزبانی کرده و 53 هزار و 928 نفر در چادرها اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: از روز 25 اسفند تا 9 فروردین، 31 هزار و 23 نفر در خانه‌های مسافر استان، 23 هزار و 130 نفر در مهمان‌پذیرهای قم، 12 هزار و 149 نفر در هتل‌آپارتمان‌های استان و 12 هزار و 439 نفر در هتل‌های قم اقامت داشتند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار