آیت الله علم الهدی:

مراسم نیمه شعبان قائم به شهرداری نبوده و نباید باشد

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: تا به امروز برگزاری مراسم نیمه شعبان قائم به شهرداری نبوده و امروز نیز نباید کاری کرد که نیمه شعبان قائم به کار شهرداری باشد.
کد خبر: ۳۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 27 May 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، آیت الله علم‌الهدی در دیدار با اعضای ستاد مردمی مهدویت و اعضای اتاق فکر تبلیغ، با تمجید از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی ستاد مردمی مهدویت، گفت: خوشبختانه فعالیت‌های شما آثار مثبت خوبی داشته که فضا را به سمت علمی بودن سوق داده اید.

وی از مرحوم عابدزاده به عنوان ایجادکننده این فضا درگذشته یاد کرد و ادامه داد: با فعالیت‌های صورت گرفته، مردم را از جریان احساسی محض خارج کردید و اقدامات به سمت فعالیت‌های علمی حرکت کرده است، باید در هر حرکتی رضایت امام زمان را بسنجیم.

آیت الله علم‌الهدی بابیان این که امروز تمام دنیا به سر شیعه و امام زمان(علیه السلام) ریخته، خاطرنشان کرد: دشمن به عناوین مختلف قصد سرکوبی امام زمان از کانال این نظام را دارد؛ مسئله امروز ما ایستادن در مقابل دشمن است.

وی با اشاره به این که عده‌ای از آقایان و دوستان ما انقلاب و نظام را قبول ندارند، یادآور شد: در شرایطی که همه دنیا بر سر ما ریخته اند، عده‌ای خود را کنار می کشند، دعای ندبه و روضه‌خوانی می‌کنند، باید ببینند در این شرایط امام زمان (علیه السلام)از آنان راضی است؟

عده‌ای می‌خواهند نیمه شعبان سکولار برگزار کنند

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در چنین موقعیتی که تمام دنیا در مقابل ما قرارگرفته است، باید با استفاده از ظرفیت نیمه شعبان و بهره‌گیری از توان مساجد و منابر، حرف خود را بیان کنیم، عده‌ای می‌خواهند به واسطه مشکل با نظام، نیمه شعبان سکولار برگزار کنند.

وی افزود: ما در برگزاری مراسم های مذهبی خود در دو موضوع مشکل‌داریم، اولین مورد در شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است؛ بعد از پیامبر(صلوات الله علیه) قرار بود رهبری وحی تداوم پیدا کند و تنها کسی که پس‌ازاین موضوع ایستاد، حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود، ما باید در این راه بحث فکری را مطرح کنیم که آنچه باید ادامه پیدا کند، این جریان است.

در پاسداشت مناسبت ها، جریان های فکری مورد توجه قرار گیرد

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که در مراسم شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بحث این که چه کسی ایشان را به شهادت رساند مهم نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم دیگران را مورد بازخواست قرار دهیم که چرا در آن زمان به حضرت آنطور تعرض شده است، باید آن جریان طرح‌شده و ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در نیمه شعبان نیز باید بگوییم دنیا چه خبر است و قرار است چه اتفاقی بیفند، بعضی فکر می‌کند شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را باید به میدان جنگ بین مسلمانان و نیمه شعبان را زمینه یک رؤیا خوانی و غزل‌خوانی کنیم.

تغییرات باید از زمینه خرد به کلان صورت گیرد

آیت الله علم‌الهدی بابیان این که اگر بنا بود امام زمان(علیه السلام) بدون توجه به زمینه های سیاسی و اجتماعی موجود ظهور کند، چرا تا امروز ظهور نکرده است، اظهار کرد: باید این محور در همه فعالیت‌ها و تبلیغ‌ها حفظ شود، اگر این محوریت فکری حفظ شود، مسائل نیز حل خواهد شد.

وی با نقد نگاه کلان نسبت به تغییر دیدگاه‌ها، تصریح کرد: تمام مصیبت‌های ما از کلان نگری به موضوعات اساسی است،این که فکر کنیم باید از بالا شروع کرد و پایین آمد، باعث شکست می شود زیرا باید از خرد به کلان برسیم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که مشکل آمریکا با امثال ما و حتی رهبری نیست، گفت: آمریکا با امثال من و حتی رهبری کاری ندارند، آنان با امام زمان(علیه السلام) مشکل‌دارند و جبهه‌ای علیه ایشان تشکیل داده اند، می‌خواهند نوع تفکر و جریان را براندازی کنند.

وی یادآور شد: تا به امروز برگزاری مراسم نیمه شعبان قائم به شهرداری نبوده و امروز نیز نباید کاری کرد که نیمه شعبان قائم به کار شهرداری باشد زیرا یک معاونت فرهنگی شهرداری برای این موضوع پول می دهد و یکی نمی‌دهد، دوستداران امام زمان باید پای کار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار