۶۰ درصد مدارس روستاها نیازمند مقاوم سازی

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: بیش از ۶۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی این استان در سطح روستاها و مناطق غیر شهری است.
کد خبر: ۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 26 May 2015

به گزارش  مهر، امید قیامی در جلسه کمیته مقاوم سازی مدارس استان اردبیل افزود: هم اکنون پنج هزار کلاس درسی در این استان نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۲۹۳ کلاس درسی نیازمند تخریب و بازسازی است، ادامه داد: دو هزار و ۷۱۵ کلاس نیز از این تعداد باید در قالب طرح مقاوم سازی در نظر گرفته شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی و استانی در این خصوص تاکید کرد که براساس برآوردهای صورت گرفته برای مقاوم سازی این تعداد کلاس درسی به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: تاکنون ۱۸۶ مدرسه در قالب ۸۳۷ کلاس درسی تخریب و بازسازی شده و ۳۰ مدرسه نیز در قالب ۲۴۴ کلاس هم اکنون در دست اجرا و تکمیل است.

قیامی ادامه داد: در بحث مقاوم سازی نیز تاکنون روند اجرایی ۴۴ مدرسه با ۳۲۷ کلاس درس به اتمام و تحویل شده و ۱۲ مدرسه با ۱۰۷ کلاس درس نیز در مناطق مختلف استان اردبیل در دست اجرا است.

وی متذکر شد: در این راستا طی سال ۹۲ اعتباری بالغ بر ۷۶۰ هزار میلیون ریال و در سال ۹۳ اعتباری بیش از ۹۱ هزار میلیون ریال به این سازمان تخصیص یافته که از این میزان ۱۰۰ درصد اعتبارات سال ۹۲ و ۶۶ درصد اعتبارات سال ۹۳ جذب شده است.

این مسئول با بیان اینکه مانده اعتبارات سال گذشته تا تیرماه امسال جذب خواهد شد، عنوان کرد: البته برای پرداخت مطالبات و تکمیل پروژه های نیمه تمام این سازمان به ۱۱۵ میلیون ریال نیاز است که امیدواریم این رقم محقق شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار