پایه‌گذاری بانک اطلاعاتی در شهرداری

ابراهیم مولوی با بیان اینکه برای یک بار هم که شده باید شعارها و وعده‌هایی که قبل از ورود به شورا به مردم دادیم را انجام دهیم، پایه‌گذاری بانک اطلاعاتی در شهرداری را یکی از وعده‌ها دانست و گفت: بانک اطلاعاتی املاک شهرداری همدان باید ایجاد شود تا در صورت بازنشستگی نیروها اطلاعات مدون باشد.
کد خبر: ۳۹۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 08 March 2017
نایب رئیس شورای شهر همدان بر تداوم برگزاری همایش «شهر سبز پایدار» در همدان تاکید کرد.

به گزارش مهر، محمد رضا الیاسی در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان که با تجلیل از عوامل و دست اندرکاران برگزاری همایش «شهر سبز پایدار» برگزار شد، افزود: برگزاری این همایش در کنار مزیتهای آن، آشتی بین مدیریت اجرایی و مدیریت دانشگاهی را به دنبال داشت.

نایب رئیس شورای شهر  همدان تاکید کرد: باید برگزاری همایش ملی «شهر سبز پایدار جهان اسلام» ادامه داشته و به صورت مستمر سالانه یا دوسالانه برگزار شود.

الیاسی با تشکر از زحمات شهرداری و عوامل اجرایی همایش اضافه کرد: همایش ملی «شهر سبز پایدار» علی رغم اینکه برای نخستین بار اجرا می شد از کیفیت اجرایی و علمی بالایی برخوردار بود و اقدامات عوامل اجرایی در این راستا از جمله مرکز مطالعات و پژوهش های شورا و شهرداری قابل تقدیر است.

وی برگزاری و اجرای همایش را نوعی سرمایه گذاری مدیریت شهری برشمرد و گفت: دبیرخانه «شهر سبز پایدار» باید فعال باشد چرا که اینگونه همایش ها تاثیر و آورده های خوبی برای شهر به دنبال دارد.

ارزیابی مطلوب برگزاری همایش ملی همدان نخستین شهر سبز پایدار

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز برگزاری همایش ملی همدان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زحمات و عملکرد دست اندرکاران همایش بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

سید احمد حسنی حلم ضمن تشکر از زحمات و همکاری خوب رسانه های استان در پوشش اخبار همایش اظهار داشت: انتظار می رود در آینده ای نزدی با راه اندازی مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان شاهد برگزاری همایش های علمی و فرهنگی در این مرکز باشیم.

رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات بین شهرداری و نیروی انتظامی، اظهار داشت: مشکل نقل و انتقال ساختمان فروخته شده بهداری، مشکل پروانه در ساخت بهداری جدید در ژاندارمری و بحث اماکن سابق مشکلاتی مورد بررسی در این جلسه است.

وی با قدردانی از شهردار و مسئولان فعال در برگزاری اولین همایش شهر سبز پایدار، گفت: مجموعه مرکز مطالعات و پژوهش‌ها تلاش بسیاری در برگزاری این همایش داشت که امیدواریم این همایش به صورت سالانه و یا دوسالانه ادامه یابد.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه بیان کرد: شهردار همدان حکم جواد زارعی را به عنوان مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌ها ابلاغ کرده و با توجه به مدیریت و درایت او انتظار جمع‌بندی عملکرد سه ساله و تعیین نقاط قوت و تقویت آنها و رفع نقاط ضعف را داریم.

شکل‌گیری مطالعه دقیق در رابطه با همدان

وی خواستار شکل‌گیری مطالعه دقیق در رابطه با همدان در مرکز مطالعات و پژوهش‌ها شد و افزود: دوره شورا چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد اما انتظار داریم مرکز مطالعات و پژوهش‌ها به عنوان یک مرکز پویا و فعال در غرب کشور جامه عمل بپوشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان نیز ضمن تشکر از زحمات شهرداری و همکاری خوب روسا و اساتید دانشگاهی با مرکز برای برگزاری همایش ملی همدان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام گفت: این همایش مدیریت اجرایی و مدیریت جامعه را با مرکز مطالعات و پژوهش های شورا به هم نزدیک کرد و خروجی بسیار خوبی نیز به دنبال داشت.

ابراهیم مولوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد: در این راستا همایش ملی شهر سبز پایدار با هزینه ای حدود ۵۶ میلیون تومان برگزار شد و اینکه این همایش با این سطح و کیفیت با صرفه جویی خوبی اجرا شد قابل توجه است.

مولوی اضافه کرد: عوامل اجرایی همایش شهر سبز به طور شبانه روز در تلاش بودند و برنامه خروجی های خوبی برای شهر همدان به دنبال داشت.

وی به اهمیت و جایگاه برگزاری همایش در سطح ملی اشاره کرد و با انتقاد از عدم پوشش خبری همایش توسط صدا وسیما افزود: اقدام و زحمات اصحاب رسانه استان از جمله نشریات و خبرگزاریها قابل تقدیر است چرا که خبرنگاران پرتلاش و همیشه در صحنه ما را  در امر اطلاع رسانی به روز و به موقع یاری کردند و باعث دلگرمی ما در برگزاری همایش شدند که به نمایندگی از اعضای شورا از زحمات این بزرگواران بسیار سپاسگزارم.

پایه‌گذاری بانک اطلاعاتی در شهرداری ضروری است

ابراهیم مولوی در ادامه با بیان اینکه برای یک بار هم که شده باید شعارها و وعده‌هایی که قبل از ورود به شورا به مردم دادیم را انجام دهیم، پایه‌گذاری بانک اطلاعاتی در شهرداری را یکی از وعده‌ها دانست و گفت: بانک اطلاعاتی املاک شهرداری همدان باید ایجاد شود تا در صورت بازنشستگی نیروها اطلاعات مدون باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان افزود: این موضوع اتفاق خاصی نیست و در یکی از ساختمان‌های دارای قابلیت امنیتی شهرداری می‌توان اسناد و مدارک املاک، ابنیه، اوراق بهادار مردم را در نگهداری کرد که دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو و تلاش برای بیرون آوردن گاوصندوق چند ده تنی حاوی برخی مدارک بانک تجارت، بیان کرد: با ایجاد بانک اطلاعاتی در شهرداری از اتفاقات این چنینی جلوگیری می شود.

شهردار همدان نیز همایش شهر سبز پایدار را ظرفیتی خوب برای معرفی همدان در سطح ملی عنوان کرد.

سید مصطفی رسولی اضافه کرد: برگزاری همایش در راستای سیاست ها و اهداف شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری برگزار شد که طی جلسات مختلف آورده های خوبی برای شهر همدان به دنبال داشت.

همایش «شهر سبز پایدار جهان اسلام» خرد جمعی و تلاش تمام مجموعه را به همراه داشت

وی عنوان کرد: آنچه در برگزاری اولین همایش «شهر سبز پایدار جهان اسلام» اتفاق افتاد خرد جمعی و تلاش تمام مجموعه بود.

دبیر اجرایی همایش «شهر سبز پایدار جهان اسلام» نیز با بیان اینکه کارها بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام شد، گفت: همایش طی دو روز برگزار شد که البته مشکل و ایراداتی نیز وجود داشت که بخشی ناشی از عوامل بیرونی بود.

حسن محمدی با اشاره به ۱۰۳ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، عنوان کرد: ۲۶ مقاله در بخش سخنرانی و ۴۹ مقاله در بخش پوستر پذیرفته شد.

محمدی برآورد اولیه هزینه همایش را بالغ بر ۱۱۲ میلیون تومان دانست و گفت: برآورد نهایی ۸۵ میلیون تومان بود که در نهایت همایش با هزینه ۵۶ میلیون تومان برگزار شد.

گفتنی است در پایان جلسه از زحمات عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری همایش ملی همدان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار