3هزار تن مرکبات جهرم برای شب عید ذخیره شده است

3 هزار تن مرکبات در انبارها و سردخانه‌های جهرم انبار شده است که عرضه این میوه‌ها برای تامین نیاز بازار شب عید، از هفته آتی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۹۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 07 March 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهابی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم  گفت: شهرستان جهرم به عنوان یکی از عمده‌ترین تولیدکنندگان مرکبات استان فارس، از شهرستان‌هایی است که بیشترین خسارت‌های ناشی از بارندگی های اخیر را متحمل شد.

شهابی افزود: شهرستان جهرم با تولید یک میلیون تن مرکبات بیش از 33درصد مرکبات کل استان فارس را تأمین می‌کند و در این زمینه مقام اول استان را دارد که بیشتر ارقام تولیدی مرکبات جهرم، لیموشیرین و لیموترش است چرا که میزان ثمردهی بیشتر، کم‌آفت‌تر بودن و قابلیت انبار مناسب لیموشیرین را تبدیل به نمونه‌ محبوب کشاورزان جهرمی کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم 300 هکتار از باغات جهرم را سیل‌زده عنوان کرد و خاطر نشان کرد: بیشترین مناطق و باغ‌های خسارت‌دیده‌ مرکبات در مناطق سیل‌گیر شهرستان چون محمدآباد، باغ عوض، حسین‌آباد قبله و مخک جهرم هستند و به طور کلی، به بیش از 10 تا 15 هزار تن از مرکبات شهرستان به ویژه پرتقال و نارنگی، به دلیل ریزش خسارات وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار