سوم خرداد بارزترین نصرت الهی به مردم ایران است

امام جمعه خلخال گفت: سوم خرداد ماه سالروز ملی آزاد سازی خرمشهر بارزترین نصرت الهی به مردم و زیباترین روز پر افتخار نظام اسلامی ایران است.
کد خبر: ۳۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 24 May 2015
به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام امیر رشتبری روز یکشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خلخال افزود: پیروزی پرافتخار رزمندان اسلام در سوم خردادماه سال 1361 بر دشمن تا دندان مسلح و کشورهای حامی رژیم بعث عراق درس عبرتی فراموش نشدنی برای دشمنان نظام است.

وی گفت: این پیروزی بزرگ ، جنگ با عراق را وارد مرحله جدیدی کرد و رزمندگان اسلام را از موضع دفاعی خارج و در موضع قدرت قرارداد.

امام جمعه خلخال آزاد سازی یکی از مناطق استراتژیک کشور و خارج کردن خرمشهر پس از 578 روز اسارت از چنگ دشمن همراه با کشته و اسیر شدن ده ها هزار نفر از نظامیان عراق را از جمله افتخارات و دستاوردهای برزگ رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر برشمرد.

وی همچنین با تبریک و گرامیداشت ایام شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: امروز سپاه به طور خاص راه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را در پیش گرفته و در ماموریت های مختلف خود در دفاع از حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره موفق بوده و در ادامه راه نیز توفیق خواهد داشت.

امام جمعه خلخال افزود: عامل مهم بازدارندگی سپاه همواره مانع از هر گونه تعرض قدرت های بزرگ جهان به کشورمان شده و امروزه وجود سپاه یک واقعیت تلخ برای قدرت های استکباری جهان است.

سرهنگ مصطفی کریمی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: پیروزی رزمندگان اسلام بر نظامیان رژیم بعث عراق و 34 کشور حامی مستقیم و 124 کشور حامی غیرمستقیم عراق همراه با اسارت بیش از 19 هزار نظامی عراقی و 16 هزار کشته این رژیم بعثی ، انهدام کامل دو لشگر زرهی و پیاده دشمن و آزاد سازی چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی از چنگ دشمن از جمله دستاوردهای پرافتخار رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس است.

در این مراسم که با حضور مسوولان اجرایی ، بسیجیان و خانواده های شهدا و ایثارگران در محل میدان صبحگاه سپاه خلخال برگزار شد با اهدای هدایایی از خانواده های شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر تجلیل شد.

شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار