انتشار فصلنامه تخصصی دفاع مقدس در اردبیل

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از انتشار فصلنامه تخصصی دفاع مقدس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 23 May 2015

به گزارش مهر، علیرضا حسن زاده در نشست تخصصی ادبیات پایداری تصریح کرد: سه نشریه این مرکز ادغام شده و از سال جاری در قالب یک فصلنامه تخصصی با عنوان «خط هشت» منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به فعال سازی سایتی با همین نام از تمامی نویسندگان حوزه دفاع مقدس خواست مطالب خود را جهت درج در اختیار این نشریه قرار دهند.

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان با تاکید به شیوه های تکراری در جمع آوری اسناد رزمندگان و شهدا افزود: از طریق سایت و نشریه تخصصی به دنبال ایجاد نوع آوری در روند فعالیت ها هستیم.

حسن زاده به چاپ ۱۲ عنوان کتاب در مدت دو سال توسز این مرکز اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که ما اعتبار چاپ فقط سه کتاب را داشتیم و با حمایت جوامع بسیجی توانستیم ۱۲ عنوان کتاب به چاپ برسانیم.

وی برگزاری حداقل ۲۸۰ یادواره در طول سال را از دیگر برنامه های این مرکز برشمرد و افزود: سال گذشته ۲۳۰ یادواره پایگاه، ۴۴ یادواره حوزه و کانون، ۹ یادواره شهرستان و پنج یادواره استان برگزار شد.

به گفته مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان علاوه بر این مصاحبه سالانه با ۱۳۸ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، جمع آوری بیش از هفت هزار سند از دفاع مقدس، آموزش راوی، اعزام راهیان نور و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های اجرا شده است.

در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با تاکید به اینکه آثار دفاع مقدس با نقد فاصله گرفته است به ضرورت نقد آثار پیش از نشر تاکید کرد.

ذکی اله خوشبخت گفت: برای اینکه حاصر کار کمترین نیاز به تحریف و تغییر را داشته باشد و ناقص نباشد باید قبل از نشر نقدهای لازم صورت گیرد.

وی تاکید دارد که ایرادهای برخی آثار بعد از نشر عیان شده و نباید در چاپ آثار عجله به خرج داد چرا که عدم چاپ چیزی از ارزش اثر نخواهد کاست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار