خطیب جمعه قم:

تیم مذاکره کننده هسته ای اخطارهای رهبری را جدی می گیرند

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان بویژه آمریکا قابل اعتماد نیستند، گفت: ملت ایران روی عزت، کرامت و شخصیت خود با کسی معامله و مذاکره نخواهد کرد و بدون شک، تیم مذاکره کننده هسته ای اخطارهای رهبر معظم انقلاب را جدی می گیرند.
کد خبر: ۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 22 May 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: روابط خانوادگی باید بر اساس اصول دینی و اسلامی بنا شوند تا استواری بنیان خانواده حاصل شود.

وی افزود: در کشور ایران که کشوری اسلامی و انقلابی به شمار می رود آمار بالای طلاق و افزایش سن ازدواج نگران کننده است، وظیفه همه افراد جامعه این است که بنیان خانواده ها را بر اساس ایمان، اخلاق و اصول انسانی بر پا کنند.

رییس جامعة المصطفی با بیان این که برپایی خانواده ای استوار نیازمند آموزش و ارتقا فرهنگ خانوادگی است، اظهار داشت: اصل کنترل توقعات باید در خانواده ها پیاده شود، توقعات کنترل نشده و غیر منطقی بنیان خانواده را متزلزل می کند.

وی ادامه داد: اصل صبوری و بردباری یکی دیگر از اصولی است که باید در خانواده ها رعایت شود، صبر و بردباری جایگاه مهمی در اصول انسانی و اسلامی دارد؛ قرآن کریم انسان ها را به صبوری و آرامش در روابط اجتماعی و روابط خانوادگی دعوت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر قاعده کنترل توقعات و صبر در خانواده ها رعایت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، ابراز داشت: رعایت این اصول صفا و مهربانی را به خانواده ها می آورد، خانواده ها باید در تنگناهای مالی، ناهنجاری های رفتاری و اختلاف سلیقه ها صبر داشته باشند.

وی عنوان کرد: اگر در آینده نسلی با ایمان، بزرگ و مقاوم می خواهیم باید خانه ای آرام و با رعایت اصول خلاقی داشته باشیم، امکان ندارد که در خانواده ای درگیری و اختلاف وجود داشته باشد و این خانواده فرزندان خوبی را تحویل جامعه بدهد.

وی در خطبه دوم به اعیاد شعبانیه اشاره و خاطرنشان کرد: خردادماه امسال مقارن است با مناسبت‌های مهمی همچون ولادت امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع)، حضرت عباس(ع)، امام عصر(عج)، حضرت علی اکبر(ع)، روز پاسدار، روز جانباز و آزادسازی خرمشهر که باید همه آنها را گرامی بداریم.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای منطق و عقلانیت خود را نشان داده ولی متاسفانه طرف مقابل به شدت زیاده خواه، عهد شکن، مداخله گر و غیرقابل اعتماد است. 

وی گفت: ما در مذاکرات هسته ای مسائلی از طرف مقابل می بینیم که نگران کننده است به عنوان نمونه آمریکا در کمتر از یک قرن 100 جنگ را در جهان راه انداخته، دهها کشور را اشغال، چندین کودتای نظامی را رهبری و نظام های استبدادی را مورد حمایت قرار داده و پنجه های این کشور به خون مظلومان آلوده است. 

اعرافی یادآورشد: از سوی دیگر اختلافات داخلی در امریکا زیاد است و رییس جمهوری آمریکا ابتدا باید اختلافات داخلی پیرامون مذاکرات را برطرف و بعد روی میز مذاکره حاضر شوند، از سوی دیگر آمریکایی ها ذاتا عهد شکن و به شدت افزون خواه هستند و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه هشدارهای لازم را داده است. 

خطیب جمعه قم گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای حتما به اخطارهای رهبر انقلاب توجه می کنند و شکی در آن وجود ندارد. 
فخرالدین یوسف پور
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار