زبان هنر یکی از راهکارهای ترویج اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکیدبر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی گفت: زبان هنر یکی از راهکارهای ترویج اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۳۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 04 January 2017

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن  در پنجمین نشست کارگروه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی یزد اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های متعدد و موجود استفاده کرد که یکی از آن‌ها بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان است.

وی با بیان اینکه زبان هنر یکی از راهکارهای ترویج اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: یکی از راه‌هایی که بتوانیم در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی با هنر کار کنیم باید معرف‌ها و مولفه‌هایی داشته باشیم تا براساس آن کار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر تغییر نگاه‌ها و ذهنیت‌ها اضافه کرد: هرکسی برداشتی جدا از اقتصاد مقاومتی دارد لذا باید ذهنیت‌ها را تغییر داد و با نگاهی متفاوت در این زمینه اقدام کرد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در این زمینه برای عامه مردم اظهار داشت: نقش آموزش و پروش در فرهنگ‌سازی موثر است و باید از مدارس برای فرهنگ‌سازی اقدام کرد که به ویژه می‌توان در برگزاری جشنواره نیز از آموزش و پرورش کمک گرفت.

غیاثی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی و اعطای نشان به برترین‌های این حوزه بیان داشت: بحث نشان اقتصاد مقاومتی بر اساس بخشنامه‌ای که  از وزارتخانه ابلاغ شده مقرر است در استان‌‌ها اقدامی نشود و از سوی ستاد وزارتخانه دنبال می‌شود اما می‌توان تندیس و لوح اهدا کرد.

وی اضافه کرد: چون این نشان ملی است و هر استانی نمی‌تواند برای خود نشان مجزا و جدا داشته باشد خواسته شده تا به صورت استانی پیگیری نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه قرار است نشان اقتصاد مقاومتی به صورت یکپارچه و براساس طرح جامعی که در دست تدوین است طراحی و اعطا شود گفت: دو موضوع در وزارتخانه در حال پیگیری بوده که یک مورد آن مربوط به نشان اقتصاد مقاومتی است ولی در خصوص سایر حوزه‌ها می‌توانیم ورود کنیم و مباحث فرهنگی و آموزشی را دنبال کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار