پژوهش‌های دانشگاهی قم باید بر اساس نیاز استان باشد

رئیس بنیاد نخبگان قم با بیان اینکه نیازهای پژوهشی سازمان‌های دولتی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: پژوهش‌های دانشگاهی در قم باید بر اساس نیاز و ظرفیت استان باشد.
کد خبر: ۳۵۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، محمد محمدرضایی با بیان اینکه طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی مورد حمایت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سازمان‌های متولی علم و فناوری با ایجاد جوایز تحصیلی باید از طرح‌ها و اختراعات نخبگان دانشگاهی حمایت کنند.

به گفته وی بنیاد نخبگان استان قم در حوزه طرح‌های فناوری، پژوهش یاری، آموزش یاری و فرهنگی مشوق‌های لازم را تأمین خواهد کرد.

دانشجویان در ۴ حوزه حمایت می‌شوند

رئیس بنیاد نخبگان استان قم برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های علمی و پژوهشی را فرصت مناسبی برای جذب و حمایت نخبگان معرفی کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های اختراعات منطقه‌ای کوهرنگ و جشنواره رویش زمینه آشنایی مخترعان و صاحبان ایده به بنیاد را فراهم کرده است.

محمدرضایی در پاسخ به این سئوال که اولویت متولیان علم و فناوری در مورد دانشجویان پژوهش محور است یا مخترع، گفت: دانشجویان در ۴ حوزه فرهنگی، آموزشی، فناوری و پژوهشی هر ایده و طرح کاربردی و ظرفیت ساز داشته باشند حمایت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری متولیان حمایتی متنوعی در کشور دارد، گفت: دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی از ایده‌ها و پیشنهادات علمی و پژوهشی پر محتوا حمایت می‌کند.

انتقاد از ناکارآمدی طرح‌های پژوهشی

مشاوره استاندار در حوزه دانشگاهی برضرورت پیوند دانشگاه‌ها با نیازهای جامعه، گفت: سازمان‌های دولتی به عنوان مراکز تأمین کننده نیازها و ظرفیت‌های جامعه باید اولویت‌های پژوهشی خود را در اختیار جامعه دانشگاهی بگذارند.

محمد رضایی پاشنه آشیل جامعه علمی کشور را دوری از نیازها و واقعیت‌های کشور بیان کرد و افزود: دانشجویان و دانشگاهیان باید نیازها و ظرفیت‌های استان را رصد کرده و براساس آن تحقیق و پژوهش ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نیازهای پژوهشی سازمان‌های دولتی در اختیار دانشگاه‌های استان قرار می‌گیرد، گفت: سازمان‌های دولتی مکلف به رصد نیازهای پژوهشی بر اساس ظرفیت‌ها و کمبودهای استان هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با تأکید بر اینکه هیچ پژوهش دانشگاهی نباید فارغ از دغدغه‌های جامعه طرح و بررسی شود، گفت: نسخه رشد و تعالی هر جامعه‌ای در گروی انجام طرح‌های پژوهشی و فناوری کاربردی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار