از وقف برای ترویج کتابخوانی تا ۳۴ هزار نسخه چاپی در کتابخانه علامه مخبر دزفولی

مؤسسه فرهنگی علامه مخبردزفولی از سال ۷۳ به توصیه علامه مخبردزفولی وقف کتابخانه شد و با محوریت ترویج فرهنگ و کتابخوانی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون دارای ۳۴ هزار نسخه چاپی است
کد خبر: ۳۴۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 24 December 2016
رضا مخبردزفولی گفت: این مؤسسه از سال ۷۳ به  توصیه علامه مخبردزفولی وقف کتابخانه شد و با محوریت ترویج فرهنگ و کتابخوانی فعالیت خود را آغاز کرد. 

وی اظهار کرد: ۲۵هزار عنوان کتاب و ۳۴هزار نسخه چاپی در این کتابخانه وجود دارد. ماهانه ۱۲۰۰ نفر به کتابخانه مراجعه می‌کنند و از خدمات آن بهره می‌برند. از سال ۷۳ تاکنون ۲۵ هزار نفر عضو این مؤسسه شدند و از خدمات مؤسسه در زمینه کلاس‌های آموزشی و منابع کتابخانه استفاده کردند.


مخبردزفولی گفت: کتابخانه علامه مخبر دزفولی جزء اولین کتابخانه‌های استان است که به صورت غیردولتی اداره می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبردزفولی درباره برنامه‌های این مؤسسه گفت: یکی از کارهایی که در این مؤسسه انجام شد امضای تفام‌نامه با مؤسسه فرهنگی- هنری فرهنگ  عاشورا است که بدنبال آن این مؤسسه در ساختمان کتابخانه استقرار یافت. این مؤسسه بزرگ‌ترین مرکز عاشوراشناسی ایران است که بیش از ۵هزار عنوان کتاب دارد.

وی گفت: ما در استان خوزستان به نسخ و منابع کتابخانه ملی نداریم؛ از این رو تفاهم‌نامه‌ای امضا و تالار دیجیتالی در کتابخانه راه‌اندازی شد که به کتابخانه ملی لینک شد. این اولین تالار دیجیتال در جنوب‌غرب کشور است.

مخبر دزفولی ادامه داد: با فعال شدن معاونت فرهنگی سالانه همایش‌های مذهبی و علمی متعددی در مؤسسه برگزار می‌شود. 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبردزفولی با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی مؤسسه گفت: کلاس‌های آموزشی و خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان در این  مؤسسه انجام می‌شود. برگزاری دو دوره آموزشی انتخاب همسر و سبک زندگی اسلامی، جلسات تفسیر و ترجمه قرآن از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است. 

وی اظهار کرد: اتفاق خوبی که اخیراً افتاد، افتتاح شعبه دوم این کتابخانه است. ساختمانی از سوی مرحوم حاج عیدی رفیعیان وقف شد که تجهیز شد و به نام کتابخانه زنده‌یاد حاج عیدی رفیعیان در خیابان آفرینش افتتاح شد. بخشی از فعالیت‌های مؤسسه در این کتابخانه انجام می‌شود.

مخبر دزفولی گفت: به جهت این فعالیت‌ها امسال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مؤسسه علامه مخبردزفولی به عنوان کتابخانه برگزیده جمهوری اسلامی در سال ۹۵ انتخاب شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبردزفولی گفت: ۲۰۰ عنوان نسخه کتب خطی و ۳۷۰ کتاب چاپ سنگی به عنوان میراث فرهنگی در این کتابخانه نگهداری می‌شوند. همه آثار علامه مخبر دزفولی نیز در این کتابخانه موجود هستند.

یادآور می‌شود؛ برگزاری دوره آموزش ترجمه قرآن کریم از برنامه‌های اخیر این مؤسسه برای علاقه مندان است. این دوره که از ۱۸ آذر در مؤسسه آغاز شده است روزهای پمج شنبه برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار