هرگونه عملیات عمرانی در آثار تاریخی مستلزم کسب مجوز است

تابناک شهرکرد-معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخریب سردرب خانه تاریخی سپهری های بروجن گفت: هرگونه عملیات عمرانی در آثار تاریخی مستلزم کسب مجوز از این اداره کل است.
کد خبر: ۳۴۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 08 December 2016
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری، مصطفی هادیپور افزود: خانه سپهری های بروجن در فهرست آثار ملی این سازمان به ثبت نرسیده اما یکی از آثار دارای ارزش تاریخی فرهنگی است.
وی گفت: پرونده ثبتی سردرب خانه های واقع در بافت تاریخی بروجن در سال 88 برای ثبت در آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شد.
هادیپور تصریح کرد: با توجه به تخریب و تعدد مالکان و مالکیت خصوصی، خانه سپهری ها حائز شرایط ثبت آثار ملی شناخته نشد، اما تمام سردرب های موجود در بافت یاد شده از نظر این اداره کل، تاریخی فرهنگی شناخته شد و حفاظت و مرمت این اثر طی سال های گذشته در دست پیگیری بوده است.
هادیپور در پایان افزود: هرگونه عملیات عمرانی با استناد به نامه 42243/3/32/95 به تاریخ 10/7/1395 می بایستی با استعلام از این اداره کل انجام گیرد و هرگونه دخل، تصرف و تخریب اثر بدون هماهنگی با دفتر فنی این اداره کل جرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار