استاندار گیلان: برخورد با دانه درشت‌های قاچاق با جدیت پیگیری می‌شود

کد خبر: ۳۳۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱ 27 November 2016
تابناک / استاندار گیلان گفت: برخورد با دانه درشت‌های پدیده قاچاق در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

 محمد علی نجفی عصر شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در رشت افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری قاچاق پدیده مخربی است که باید با آن برخورد شود.

وی تاکید کرد: دولت با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

نجفی ادامه داد: با توجه به همکاری خوب نهاد های مختلف در کشور، قاچاق کالا به نصف کاهش یافته اما باید برای شکوفایی اقتصادی برای مبارزه با این پدیده مخرب بیشتر تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه قاچاق کالا به سیاست های اقتصاد مقاومتی ضربه می زند، افزود: برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی به معنی واردات صرف و بی رویه کالای خارجی نیست بلکه سیاستگذاری برای ورود فناوری روز مورد نیاز در کشور است و دولت هم در همین راستا قدم بر می دارد.

وی افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیرساخت های لازم در مرزها و گمرک درحال تقویت است.

نجفی افزود : برخی کالا و ارزاق صرفا کالای تحت عنوان سوغات سفر برای خانواده هاست و با دقت نظر ویژه، افراد سوءاستفاده گر و کاسب کار از مسافرین و گردشگران تفکیک می شوند.

وی تصریح کرد:سازمان های بازرسی و امنیتی و ادارات کل مرتبط با این حوزه هم در استان در این زمینه دقت نظر دارند و با افرادی که سازمان دهی شده نسبت به ورود کالای قاچاق اقدام می کنند، برخورد می شود.
نجفی از تلاش همه سازمان های دخیل در این امر تشکر و ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم جدی برای جلوگیری از پدیده قاچاق، در آینده نزدیک بتوانیم گام های بلندتری نسبت به گذشته برداریم.
وی با بیان اینکه هیچ نوع سهل انگاری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا پذیرفتنی نیست، گفت: استفاده از فنون و دانش روز دنیا در راستای مقابله با این پدیده شوم باید مورد استفاده قرار گیرد.
نجفی افزود: در مناطق مرزی و گمرکی گیلان حساسیت ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق وجود دارد.
جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان، با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در رشت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار