بازدید اعضای شورای شهر قم از پروژه‌های شهری

اعضای شورای اسلامی شهر قم و معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری امروز بازدیدی از چند پروژه مهم عمرانی شهر قم داشتند.
کد خبر: ۳۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم به‌اتفاق معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری از پروژه‌های در دست‌کار شهر قم بازدید کردند.

نخستین بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه پل میثم بود. این پروژه از خردادماه سال 94 آغاز شده و با وجود مشکلاتی که مانع انجام پروژه بوده تاکنون 99 درصد پروژه انجام‌شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه بااعتبار بالغ‌بر 10 میلیارد تومان انجام‌شده و ارتباط شریانی مناسبی بین مناطق 3 و 6 کلان‌شهر قم برقرار می‌کند و قرار بوده در اوایل مردادماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد که به گفته مصطفی سعادت طلب معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم، مسائل مالی، قراردادی و اجرایی از علل اصلی تأخیر انجام پروژه بوده است.

مقصد بعدی بازدید اعضای شورای شهر و معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری از ایستگاه مترو مطهری بود.

علیرضا قاری قرآن، بابیان اینکه تا 22 ماه آینده فاز یک خط A مترو در دو ایستگاه ابتدا وانتهای مسیر قلعه کامکار و میدان مطهری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود چهار ایستگاه مابین آن نیز تا زمان مقرر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد چراکه در زمان بهره‌برداری از مترو دیگر نمی‌توان کار عمرانی در تونل را انجام داد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: برای تأمین واگن‌های موردنیاز تا مرحله قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی رفته‌ایم سازنده روس به شهرداری قول داده که دو رام از واگن‌ها را در مرحله بهره‌برداری تحویل دهد.

وی با اشاره به تأمین واگن‌های مترو از طریق فاینانس گفت: با کشورهای روسیه و چین در این خصوص وارد مذاکره شده‌ایم، با کشور چین درباره خط 2  و تجهیزات خط 1 مترو وارد بحث شده‌ایم و به دنبال آن هستیم که در صورت امکان تجهیزات خط A  مترو را نیز در قالب فاینانس چینی انجام دهیم.

سومین پروژه‌ای که اعضای شورای شهر قم از روند اجرایی آن بازدید کردند پروژه تقاطع کمربندی امام علی (ع) و عمار یاسر بود که به نام مقداد نام‌گذاری شده است.

پروژه مقداد یکی از پروژه‌های مهم شهر قم است که با انجام این پروژه ترافیک هسته مرکزی شهر کاهش‌یافته و بلوار عمار یاسر را از بن‌بست ترافیکی خارج می‌کند.

قاری قرآن در این بازدید از پیشرفت 80 درصدی پروژه خبر داد و گفت: بنا بر این است که فاز نخست پل اصلی و رمپ و لوپ شرقی پروژه تا نزدیک 20 روز آینده تکمیل‌شده و زیر بار ترافیک رود اما بهره‌برداری کامل پروژه تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

پروژه سه سطحه 15 خرداد مقصد بعدی بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم بود. این پروژه که با روند کندی پیش می‌رود سبب نارضایتی مردم و مسئولان شده است.

مصطفی سعادت طلب روند پیشرفت پروژه‌ها را به‌جز پروژه سه سطحِ 15 خرداد  رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: این پروژه با مشکلات عدیده‌ای من‌جمله نقدینگی، معارضات، تأسیسات شهری و نوع قرارداد مواجه بوده است و اکثر مشکلاتی که در یک پروژه می‌توان دید را در این پروژه شاهد بودیم.

قاری قرآن نیز با اشاره به مشکل معارضات پروژه 15 خرداد گفت: این پروژه تاکنون 75 درصد پیشرفت داشته است و شهرداری به دنبال آن است که این پروژه را از پیمانکار  تحویل گرفته و در اختیار مردم قرار دهد.

سپس اعضای شورای شهر قم از روند اجرایی پروژه رمپ و لوپ تونل غدیر بازدید کردند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به اهداف کلی پروژه اظهار داشت: ایجاد لوپ تونل غدیر به بلوار پیامبر اعظم (ص)، بهره‌برداری از تونل غدیر، کاهش ترافیک واقع در بلوار عمار یاسر و کاهش ترافیک موجود در ورودی پارکینگ حرم مطهر ازجمله اهداف انجام این پروژه است.

وی از پیشرفت فیزیکی  40 درصدی پروژه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه به‌صورت کامل تا قبل از سال به بهره‌برداری برسد.

بازدید از بلوار کریمی، بلوار کبیری و بلوار آیت‌الله بروجردی آخرین پروژه‌هایی بودند که اعضای شورای شهر قم از آن بازدید کردند.

نبود راه دسترسی مناسبت به شهرک پردیسان سبب شد تا مدیران شهری به فکرساخت بلواری در این زمینه باشند که مسیر پروژه مرجعیت یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها نه‌تنها در این زمینه بلکه پروژه‌ای با وسعت و کاربری فراتر در نظر گرفته‌شده است این پروژه اخیراً به نام بلوار آیت‌الله بروجردی تغییر نام‌یافته است.

قاری قرآن تصریح کرد: فاز دو بلوار آیت‌الله بروجردی از شهرک قدس تا میدان نماز تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار