استاندار قزوین خبر داد:

رونق فعالیت واحدهای تولیدی در استان قزوین

فریدون همتی با بیان اینکه به واحدهای نیمه تمام و نیمه تعطیل استان تسهیلات پرداخت خواهد شد، گفت: فعالیت واحدهای تولیدی در استان قزوین رونق خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۲۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 06 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین شب گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری قزوین اظهار کرد: رونق واحدهای تولیدی با تسهیلات حمایتی باعث افزایش اشتغال در استان قزوین خواهد بود.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای نیمه تمام و نیمه تعطیل استان فعال شده و وارد چرخه تولید شده اند، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های استان نیز باید با شتاب بیشتری همراه باشد تا در سال اقدام و عمل شاهد تحقق وعده‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
مقام عالی دولت در استان قزوین ایجاد اشتغال، تولید و خروج از رکود اقتصادی را یک سیاست مهم برای دولت تدبیر و امید دانست و افزود: همه ما در استان قزوین باید با تعهد نسبت به این سیاست حیاتی، برای تحقق آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به نقش مهم و کلیدی بانک‌ها در رونق اقتصاد کشور ، ادامکه داد: تعامل مدیران واحدهای تولیدی با بانک‌ها و همچنین انعطاف بانک‌ها در قبال واحدهای تولیدی باعث خواهد شد تا نتایج بهتری در صنعت استان به دست بیاید.
همتی از بررسی وضعیت 615 واحد تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل در این کارگروه خبر داد و بیان کرد: از 232 پرونده‌ای که در فاز نخست بررسی شد، 104 واحد توانستند از حمایت‌های پیش‌بینی شده‌ای که از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه می شود استفاده کنند.
استاندار قزوین همچنین به معرفی 494 واحد تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد به بانک برای دریافت تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی در استان قزوین منعی برای واگذاری تسهیلات در استان نداریم و باید از این فرصت استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه باید کمک کنیم تا چرخ تولید در استان بچرخد و صنعت و اشتغال در این استان رونق پیدا کند، یادآور شد: اعطای وام های ۱۱درصدی ویژه صادرکنندگان یکی از اهداف دولت برای ایجاد انگیزه و رونق صادرات محسوب می شود.
همتی  در پایان استفاده از فرصت صادرات را یک برگ برنده برای واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت بازار و افزایش سود تولید به نسبت سایر هزینه‌ها می تواند تولیدکننده را به سرمایه گذاری بیشتر راغب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار