برگزاری آیین متمرکز منطقه ای پیوند در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج

کد خبر: ۳۱۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 17 October 2016


آیین متمرکز منطقه ای هفته پیوند روز دوشنبه در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان 1 آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با حضور مسئولان و اولیای دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این آیین گفت: نیم قرن از فعالیت انجمن اولیاء و مربیان در کشور ما می گذرد که در این سال ها به خصوص بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقدامات خوبی به واسطه تعامل صورت گرفته بین انجمن اولیاء و مربیان در مدارس ایران اسلامی انجام شده است.

فرزاد شعبانی ضمن اشاره به جمعیت حدود 13 میلیونی دانش آموزی کشور اظهار کرد: مسئولیت تعلیم و تربیت این دانش آموزان را یک میلیون و 100 هزار همکار فرهنگی بر عهده دارند که اگر تعامل لازم بین اولیاء و مربیان در مدارس وجود نداشته باشد فرآیند تعلیم و تربیت از نظر کمی و کیفی با مشکل روبرو می شود.

وی از خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مقدس در ایران اسلامی یاد کرد و خاطرنشان شد: ارتباط تنگاتنگ بین این دو نهاد است که زمینه شکوفایی استعداد، توانمندی ، رشد شخصیتی ، هدف دار کردن مسیر زندگی ، مهارت آموزی ، برنامه ریزی برای ساختن آینده بهتر را فراهم می کند.

شعبانی کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را منوط به تعامل هر چه بیشتر انجمن اولیا و مربیان در مدارس دانست و یادآورشد: کودکان ، نوجوانان و جوانان نیاز به آموزش های تربیتی و مهارت های زندگی بر حسب دوره سنی که در آن قرار دارند هستند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: تقویت انجمن اولیا و مربیان در مدارس باید تقویت شود زیرا دانش آموزان نیاز به حمایت و خدمات این دو نهاد مقدس در بخش آگاهی بخشی و مهارت آموزی با هدف گسترش فرهنگ غنی اسلامی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی دارند.

به گفته وی در هفته پیوند انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در مدارس کشور از جمله آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار می شود تا در سال تحصیلی 95 با مشارکت اولیاء شاهد رشد و شکوفایی بیشتر دانش آموزان در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

ساعد هرسینی مدرس علوم تربیتی در مراکز علمی کشور نیز در این آیین گفت: خانواده و مدرسه در رشد تحصیلی - تربیتی دانش آموزان نقش دو بال پرواز را برای دانش آموزان دارند که اگر هماهنگی و تعامل لازم بین این دو عامل مهم برای پرواز وجود نداشته باشد ، دانش آموزان با مشکل روبرو می شوند.

وی اظهار کرد:با توجه به رشد فزاینده علم و فناوری در جهان و دسترسی آسان فرزندان به فضای مجازی لازم است والدین برای تربیت فرزندان با روش های نوین آموزشی - تربیتی آشنایی لازم را پیدا کنند.

این استاد ادامه داد: جامعه امروز در بخش علوم تربیتی - آموزشی نیاز به خرد جمعی دارد تا بستر مناسب برای پاسخگویی کارشناسی شده به نیاز های فرزندان در دوره های مختلف سنی فراهم شود.

هرسینی با اشاره به اینکه خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی در رشد و تربیت شخصیتی دانش آموزان محسوب می شود یادآورشد: خانواده امروز باید به یک نهاد حرفه ای تبدیل شود که این مهم با حضور فعال والدین در نشست های آموزش خانواده در مدارس ، مشاوره با نیروهای متخصص روانشناسی و مطالعه کتاب و مقالات پژوهشی با عنوان علوم تربتی ، آموزشی و مهارت های زندگی محقق می شود.

کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز ضمن تبریک هفته پیوند به شرکت کنندگان در این آیین اظهار کرد: انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت جایگاه ارزشمندی دارد زیرا بستر رشد و تعالی دانش آموزان را در امور مختلف زندگی بوجود می آورد.

سیامک سهرابی بیان کرد: تعامل اولیاء و مربیان در مدارس موجب می شود تا دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی قرار نگیرند و قدرت نه گفتن را به رفتارهای نامناسب داشته باشند.

به گفته وی، دانش آموزان نیاز به آموزش مهارت های زندگی دارند تا بتوانند در زندگی آگاهانه قدم بردارند.

وی به والدین تاکید کرد: مدرسه جزئی از زندگی خانوادگی هر دانش آموز محسوب می شود به همین دلیل تعامل همه جانبه بین اولیاء و مربیان موجب می شود تا دانش آموزان در خانه و مدرسه با آرامش و هدفدار حرکت کنند.

در این آیین نمایشگاهی از دست آوردهای دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان 1 برگزار شد.

در این برنامه از انجمن اولیاء و مربیان سال گذشته این آموزشگاه و شرکت کنندگان با اهداء کتاب تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار