مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

آغاز تعلیم و تربیت حدود 15 هزار دانش‌آموز آبیکی با 1102 فرهنگی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از تحصیل حدود 15 هزار دانش آموز با یک هزار و 102 فرهنگی در مدارس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 24 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهرداد یحیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید، حدود 15 هزار دانش‌آموز شهرستان آبیک به مدرسه می‌‌روند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 8 هزار و 24 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و مدارس دولتی مشغول به تحصیل می‌شوند که از این تعداد، 750 نفر به مدارس غیردولتی می‌روند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: در مقطع دوره اول متوسطه یک هزار و 651 دانش آموز در 55 کلاس و یک هزار و 828 دانش‌آموز پسر در 72 کلاس، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

یحیایی اضافه کرد: 533 دانش‌آموز دختر دوره دوم متوسطه در 21 کلاس و 757 دانش‌آموز پسر دوره دوم متوسطه در 31 کلاس مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه در 8 مدرسه دولتی و یک مدرسه غیر دولتی و دانش‌آموزان پسر این پایه در 10 مدرسه دولتی و یک مدرسه غیر‌دولتی تحصیل می‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: 21 کلاس درس پذیرای 336 دانش‌آموز دختر و 26 کلاس آماده حضور 497 دانش‌آموز پسر در مدارس فنی و حرفه‌ای است‌.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: دانش‌آموزان دختر در 3 مدرسه دولتی و دانش‌آموزان پسر در 3 مدرسه دولتی و یک مدرسه غیر دولتی فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل می‌شوند.

یحیایی با اشاره به تحصیل دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه در 5 مدرسه دولتی و 3 مدرسه غیر دولتی و دانش‌آموزان پسر این پایه در 5 مدرسه دولتی و 2 مدرسه غیر دولتی ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در 318 کلاس علم و دانش می‌آموزند.

وی اضافه کرد: 15 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تربیت معلم به عنوان آموزگار مقطع ابتدایی جذب آموزش و پرورش شهرستان آبیک شده‌اند که از این تعداد، 7 نفر بومی و از بانوان این شهرستان هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و 102 معلم شهرستان آبیک تعلیم و تربیت حدود 15 هزار دانش‌آموز این شهرستان را بر عهده دارند که از این تعداد،‌ 599 نفر خانم و 503 نفر آقا هستند.

این مسؤول تصریح کرد: راهبرد اصلی آموزش و پرورش اجرای متوازن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک فراهم آوردن زیرساخت‌ها و مقدمات لازم برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارتقای راهبری، مدیریت را سیاست اجرایی و راهبردی آموزش و پرورش برشمرد.

یحیایی افزود: توسعه مشارکت در امر آموزش و پرورش، مدیریت بهینه و افزایش بهره‌وری منابع و مصارف مالی در راستای اقتصاد مقاومتی، ارتقای برنامه درسی و توسعه عدالت آموزشی، پرورشی و ورزشی و توسعه و تجهیز فضاها و محیط‌های یادگیری از دیگر سیاست‌های اجرایی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار