نگاه بانک‌های یزد به تولید بدبینانه است

نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در کارگروه تسهیل گفت: نگاه بانک‌ها به تولید بدبینانه است.
کد خبر: ۲۹۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 16 September 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد میرجلیلی  در بیست و نهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد اظهار داشت: متاسفانه بانک‌های استان آنطور که باید با تولید و صنعت همکاری ندارند.

وی ادامه داد: بانک‌ها همواره می‌گویند از تولید حمایت می‌کنند و تسهیلات می‌دهند اما عملاً اینطور نیست و سنگ‌اندازی برای تولید دارند.

نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت یزد اضافه کرد: بر اساس پرونده‌هایی که برای اخذ تسهیلات طرح رونق تولید به بانک‌های استان معرفی شده است می‌بینیم که تعداد زیادی از متقاضیان هنوز موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها با نگاه بدبینانه‌ای که نسبت به واحدهای تولیدی دارند در تأمین وثایق خود معمولاً سند ملکی را مطالبه می‌کنند.

میرجلیلی تصریح کرد: متأسفانه بانک‌ها سند ملکی را به عنوان وثیقه می‌پذیرند که خارج از طرح باشد و به همین دلیل اغلب تولیدکنندگان استان حتی منازل مسکونی خود را در رهن بانک به عنوان وثیقه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دیدگاه بانک‌ها نسبت به تولید در روند تولید واحدهای صنعتی استان و تأمین نقدینگی مشکل ایجاد کرده است، افزود: این نوع رفتار بانک‌ها موجب شده که بسیاری از واحدها برای اخذ تسهیلات طرح رونق تولید مراجعه نکنند و بانک‌ها در آمار خود مدعی هستند که واحدها نیازی به تسهیلات نداشته و مراجعه نکرده‌اند.

نماینده خانه صنعت و معدن یزد از دیگر مشکلات این حوزه را دریافت فاکتور از سوی بانک‌ها از متقاضیان اعلام کرد و گفت: بانک‌ها درخواست فاکتور می‌کنند که هم برای متقاضیان دریافت وام از بانک‌ها و هم خود بانک‌ها به یکی از معضلات در دریافت تسهیلات تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوب شد از طریق بانک‌های استان به 259 واحد تولیدی و صنعتی و کشاورزی استان تا اشتغال 100 کارگر، تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش پرداخت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار