پلی به سوی ترقّی بزنیم

نشریه پیام اردبیل در مطلبی با عنوان 'پلی به ترقی بزنیم ' به بررسی پدیده تصادف های رانندگی در جاده های شمالی استان اردبیل پرداخته است .
کد خبر: ۲۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 29 April 2015

به گزارش ایرنا، شاید شما هم با من هم عقیده باشید که هر از چندگاهی ما شاهد تصادفات غم بار درجاده اردبیل مشگین و پارس آباد و گرمی و امثال آن هستیم و بیش از همه علل و چگونگی این تصادفات برای همه ما معلوم ومشخص می باشد وروایت چندین باره نواقصات جاده ایی آزار دهنده.

در خبرها شنیدیم و دیدیم که بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر افتتاح خواهد شد. خبری بود که واقعا خوشحال کننده بود و چشم بدخواهان بترکد انشاالله .

اما در این میان تنها چیزی که به دست فراموشی سپرده شد امنیت جاده ایی است که به شهرهای دشت مغان و پارس آباد و مشگین شهر منتهی می شود تا یک گردشگر بخواهد با اعضا خانواده خود پا به منطقه گردشگری بگذارد.

قبول کنیم که زیر ساختهای جاده ایی ما ضعیف است و تصادفات زیاد و این قصه کم لطفی عزیزان جاده ایی سر دراز دارد و هنوز به این باور نرسیده ایم که با بزرگنمایی اینگونه پروژه های به اصطلاح ناب کار به جایی نمی بریم .

در خصوص نقش و جایگاه صنعت توریست در استان اردبیل کاری انجام نگرفنه بطور مثال ، در سرعین به جای آنکه زیر ساختهای گردشگری راافزایش دهیم فکرکرده ایم کسی که از اصفهان بلند شده و چند صد کیلومتر راه را پیموده به خاطر تنها گاومیش گولی و امثالهم بوده و بس .

برادر ، همکار ، عزیز ، دلبندم اینگونه نیست او آمده تا در کلاس فرهنگ و آداب و رسوم و میهمان نوازی ما چند صباحی سیر کند ، او آمده تا بگوید کسی در شهر من آشغال زمین نمی ریزد، شماهم . او آمده تا بگوید اگرجوی سرچشمه تا بازار در شهر من بود در مقابل چشمان مسؤولین امر چنین نمی ماند.ورودی های شهر من خود بیانگر تصویری از فرهنگ شهری می دهد . او می آید تا بگوید به جای ساخت پل معلق بی نظیر در خاورمیانه ، پلی بسازیم میان دست اندرکاران و ملت تااحساس مسولیت ، تعهد، وجدان کاری ، تلاشی افزونتر و روحیه بالندگی بیش از پیش رنگ و بوی دیگری بگیرد.

پلی بسازیم تا رابطه میان شهردار و شهروند کمی تا نیمه ابری نباشد فضای صمیمی و صافی را شاهد باشیم .زمینه درک و تفاهم عمیق خویش از همدیگررا بسط دهیم .او می آید تا بگوید گسترش همدلی و هم فکری اجتماعی در اتمام پروژه های ناتمام در استان نیازمند حرکتی نو از طریق بسط فرهنگ کار با وجدان است و بس .

آهنگ ترقی گردشگری در اردبیل کند است که می بایستی شتاب چشمگیرتری به خود بگیرد ، ما از استانهای هم جوارمان سالهاست عقب مانده ایم . خدای ناکرده اگر این نعمت آبگرمی که خدا برایمان ارزانی کرده روزی چنان و چنان شد سرعین حرفی برای گفتن خواهد داشت؟!! .پس گردشگری در اضافه کردن نخود آش دوغ سرعین نیست.گردشگری یعنی فرهنگ و می بایست نسبت به تعظیم و تکریم و ترویج و اشاعه این فرهنگ امید آفرین و رهایی بخش کوشید . یعنی بتوانی حرمت میهمان را نگه داری ،چرا که اردبیل هنوز در پی رونق و شکوفایی است
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار