در راستای کمک به رفع مشکل خشکسالی

انسداد 77چاه غیرمجاز آب در گلستان

محسن جدیدی روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد که از این تعداد 62 حلقه چاه در شهرستان گرگان (مرکز گلستان) و 15 حلقه در شهرستان آق قلا(شمال استان) واقع بود.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 07 September 2016
مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا از معرفی 77 حلقه چاه غیرمجاز به مراجع قضایی در محدوده این دو شهرستان و انسداد و مسلوب المنفعه شدن آنها در 5 ماه نخست سال 95 خبر داد.

محسن جدیدی روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد که از این تعداد 62 حلقه چاه در شهرستان گرگان (مرکز گلستان) و 15 حلقه در شهرستان آق قلا(شمال استان) واقع بود.
وی افزود: 19 حلقه از این چاه ها توسط پیمانکار بخش خصوصی پس از صدور احکام قطعی دادگستری و 58 حلقه بصورت داوطلبانه و با هزینه و امکانات مالک چاه مسدود شد.
جدیدی ضمن تاکید بر لزوم اجرای صحیح دستورالعمل و برنامه های طرح تعادل بخشی منابع آب از جمله دستورالعمل تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز؛ از کشاورزان خواست که ضمن رعایت ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب چنانچه با حفر و بهره برداری از چاه غیرمجاز روبرو شدند، مراتب را جهت پیگیری و حفظ حقوق خود به امور منابع آب اطلاع دهند تا برخورد قانونی انجام شود.
براساس اعلام آب منطقه ای گلستان از ابتدای سال 95 تاکنون 100 فقره پرونده چاه غیر مجاز به مراجع قضایی جهت دریافت حکم انسداد ارسال شده است.

*کارگاه آموزشی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آب ویژه بانوان روستایی 
به منظور اطلاع­ رسانی و آگاهی­ بخشی در خصوص مشکلات بخش آب استان گلستان، کارگاه آموزشی ویژه بانوان روستایی در روستای مهترکلاته کردکوی برگزارشد.
حسن درویشی سرپرست امور منابع آب کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در این کارگاه با اشاره به نقش بانوان در فرهنگ سازی جامعه گفت: وقتی بانوان آگاهی مطلوبی نسبت به مسائل و مشکلات منابع آبی استان و راه های مقابله با بحران داشته باشند به راحتی می توانند فرهنگ صحیح مدیریت مصرف آب را به نسل های بعد انتقال دهند.
وی در ادامه به بیان مشکلات و چالش های منابع آب استان پرداخت و طرح ها و برنامه های شرکت آب منطقه ای را برای مقابله با کمبود منابع آب و عبور از این بحران بیان کرد.
او همچنین خواستار همراهی و مشارکت مردم در طرح ها و برنامه های نهادهای متولی آب و به ویژه شرکت آب منطقه ای شد.

* انعقاد 150 قرارداد در شرکت آب منطقه ای گلستان
مدیر دفتر فنی و امور قراردادهای شرکت آب منطقه ای گلستان از انعقاد 150 قرارداد دراین شرکت طی سال 94 خبر داد.
سید تقی میردیلمی اظهار کرد: این قراردادها در دو بخش پیمانکاری و مشاوره ای منعقد شد که شامل 92 قرارداد پیمانکاری به ارزش ریالی 399 میلیارد ریال و 56 قرارداد مشاوره ای به ارزش ریالی 80 میلیارد ریال است.
وی افزود: این درحالی است که در سال مالی 93 تعداد قراردادهای پیمانکاری این شرکت 80 و تعداد قراردادهای مشاوره ای آن 40 مورد بود.
به گفته وی؛ مفاد بیشتر این قراردادها در بخش پیمانکاری شامل سد سازی، مهندسی رودخانه، آبرسانی، طرح های زودبازده و در بخش مشاوره ای شامل مطالعات، نظارت بر اجرا، گشت و بازرسی از چاه ها، شبکه سنجش منابع آب و مباحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بوده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار