رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین:

واگذاری ۲۳ قطعه زمین برای احداث مسجد در قزوین

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پارلمان محلی قزوین با به گسترش مسجد در مناطق تازه توسعه یافته اقدام کرده و حدود ۲۳ قطعه زمین واگذار کرده است.
کد خبر: ۲۸۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو بیان کرد: مسجد سنگر و پایگاه است و درکنار اینکه مرکزی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی است، یکی از مهمترین کارکردهای مساجد پیوند بین نسل امروز و فرداست و درکنار این، پایگاه سیاست و جایگاه عبادت است.

 

وی ادامه داد: انسان در زندگی نیازمند ارتباط با پروردگار خود و اجتماعی است که در آن زندگی می‌کند، مسجد به عنوان پایگاه دینی و اجتماعی، موجب گردآمدن آحاد مردم در کنار یکدیگر می‌ شود و به اتحاد آنان منجر خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: امروزه محلاتی که مساجد پررونقی دارند مردم محلات آنها گرفتار مفاسدی همچون اعتیاد، بزهکاری و گسست اجتماعی نخواهند شد، چراکه مسجد پررونق، جنبه‌های مثبت یک محله همچون صفا، امنیت، آرامش و تعالی را تقویت می ‌کند، به همین خاطر اثرات و تبعات نیکوی مسجد برای مسلمانان ماندگار است.

 

وی تأکید کرد: دشمن توطئه و برنامه ریزی مفصلی را برای دوری مردم از مساجد و پایگاه ها به انجام می‌ رساند، جوانان باید مسجد را نقطه امید و پایگاه خود بدانند و امام جماعت و فرمانده پایگاه زمینه حضور اقشار مختلف و به ویژه جوانان و نوجوانان را در مسجد فراهم کنند و با تقویت این پایگاه مستحکم نقشه های دشمنان را ازبین ببرند.

 

صلح جو گفت: پایگاه اجتماعی مسجد و بسیج مساجد باید هرروز ارتباط قوی تری داشته باشند و بسیج مساجد پیوندی مستحکم با بسیج اقشار داشته باشد.

 

وی با اشاره به مصوبات و سیاست گذاری های شورای شهر قزوین در توسعه و رونق مساجد بیان کرد: پارلمان محلی قزوین با مصوباتی که برای ایجاد زیرساخت های فرهنگی داشته، به گسترش مسجد در مناطق تازه توسعه یافته اقدام کرده و حدود 23 قطعه زمین واگذار کرده است.

 

این عضو شورا خاطرنشان کرد: پایگاه مذهبی، هیئت مذهبی و یا کانون فرهنگی که در مساجد ایجاد می ‌شود، هرکدام از آنها با برنامه های مهمی که تدوین می‌ کنند، افرادی را به خود جذب کرده و آنان را از ناهنجاری های اجتماعی دور کرده و عبادت و بندگی و مقابله با شیطان را بیشتر از گذشته دربین آنان رواج می ‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار