به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام جواد محرابی در اردوی آموزشی جهان اسلام (مشهد پایگاه تربیت نیروهای جهانی انقلاب اسلامی) در جمع فعالان فرهنگی مساجد محوری مشهد اظهار کرد: میزان استقبال مردم دنیا از تلویزیون کاهش یافته و به مراتب میزان استفاده از فضای مجازی افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از بحثهای مهم در رسانه های اجتماعی نشان سازی و شخصیت سازی است، خاطرنشان کرد: انواع نشانهها شامل سیاسی، مذهبی، فرهنگی، تجاری و خبری هستند و به طور مثال یک پست باراک اوباما 500 هزار بار بازنشر شده و برخی از پست های وی 200 میلیون بازدید کننده دارد!
محرابی تصریح کرد: در حوزه جنگهای الکترونیک چهارمین ارتش سایبری دنیا هستیم، اما متاسفانه در حوزه مفهومی و محتوایی تقریبا صفر هستیم.
وی درباره رشد آمار فعالان فضای مجازی، تاکید کرد: در مدت زمان یکسال از ژانویه 2015 تا 2016 تعداد 200 میلیون نفر به آمار فعالان شبکه های فضای مجازی در سراسر جهان اضافه شده است که بخشی از آن ایرانیان بودهاند.
مدیر موسسه بین المللی سحاب با تاکید بر اینکه اکثر نخبگان دنیا در توتیتر هستند، بیان کرد: اکثر خبرگزاریها هم به این سمت گرایش یافتند تا سرعت ارسال اخبار و تبادلهای خبری شان به مراتب بالاتر برود.
محرابی گفت: در ایران از اینیستاگرام بیشتر استفاده میشود و باید ابزارهای پیشرفته تر را جایگزین آن کنیم تا همانند دیگر کشورهای دنیا در این مسیر رشد کرده و سیر صعودی داشته باشیم تا در حوزه بین الملل نوع فعالیتمان در فضای مجازی در حدی مطلوب و ثمربخش باشد.
وی افزود: در ایران موسسه ای نداریم که یک ویدیو پابلیشر خوب داشته باشد و آن را در سطح جهان گسترش دهد و بیشتر صفحهها در اختیار سعودیها و قطریها است و اگر میخواهیم بینالمللی کار کنیم باید از ظرفیتهای رسانهای نهایت بهره و استفاده را ببریم.
وی در پایان گفت: شرکتهای بزرگ اقتصادی دنیا براساس آنالیزهایی که در حوزه اقتصاد در فضای مجازی انجام دادند رشد یافته و پیشرفت کردند و بدانید که تلگرام در حقیقت پروژه مدیریت افکار عمومی ایرانیان است.