برجام شر بزرگی از ملت دور کرد

وزیر کشور گفت: بعد از برجام شر بزرگی را از این ملت دور کردیم تا آرامش و اطمینان‌ خاطری در این کشور برقرار شود.
کد خبر: ۲۸۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 18 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مدیران استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه سیاسی تمام هدف‌گذاری‌ها برای توانمندسازی جمهوری اسلامی ایران با تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین وحدت نظر همه قوا و مسؤولان در ورود مردم به صحنه اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر اعتقاد راسخ در کشور در همه ابعاد بر این است تا اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد چرا که اگر در این حوزه غفلت کنیم در مقابل آیندگان شرمسار می‌شویم.

وزیر کشور گفت: ما باید به این کار ایمان داشته باشیم ولی تنها اجرای پروژه هدف اصلی را در تحقق اقتصاد مقاومتی تأمین نمی‌کند بلکه ما باید در کنار اجرای پروژه به تولید، بهره‌وری و همچنین مؤلفه‌های دیگر این روند بسیار خطیر توجه کنیم.

رحمانی فضلی با برشمردن پنج ویژگی اقتصاد مقاومتی افزود: ویژگی اول مردمی بودن این موضوع است که شاه‌کلید مسأله است چرا که ضعف اقتصادی ما به دلیل دولتی بودن آن است در حالی که باید واگذاری کار به عموم مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه براساس اصل 44 قانون اساسی باید بخش عظیمی از تصدی‌گری‌های دولتی واگذار شود، بیان کرد: جالب است در این چند سال اخیر از اجرای اصل 44 قانون اساسی تنها 12 درصد خصوصی‌سازی واقعی عینیت پیدا کرده است.

رحمانی فضلی ضرورت حضور مردم را در صحنه‌های مختلف یادآور شد و اضافه کرد: ما در عرصه اقتصاد مقاومتی به حضور مردم در صحنه همچون دوران دفاع مقدس نیاز داریم که در این باب باید به گفتمان‌سازی و فرهنگسازی به گونه‌ای روی آوریم تا مردم با کم مصرف کردن و رعایت اعتدال خودشان با رغبت و علاقمندی در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی ضرورت تولید و خلق ثروت را در جامعه از سوی همگان یادآور شد و ادامه داد: همه ما در برابر معاش شایسته مردم مسؤول هستیم و باید اگر به قیامت اعتقاد داریم در برابر رفتارهایمان پاسخگو باشیم.

رحمانی فضلی از استاندار اردبیل خواست تا نسبت به آموزش مدیران با روش‌های خلاقانه در مسیر تولید ثروت و تجهیز منابع تلاش کرده تا ذهن مدیران سیال و شفاف بتواند پیگیر موضوعات و مسائل مختلف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ذهن خلاق یک مدیر با جسارت و پیگیری مستمر می‌تواند راهگشا در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد که در این باب آموزش، گفتمان‌سازی و فرهنگسازی بسیاری مهم است.

رحمانی فضلی موضوع عدالت‌محوری را نیز بر مبنای تمام مؤلفه‌های موجود در سطح کشور و استان‌ها یادآور شد و افزود: باید بساط نابرابری در توزیع امکانات در شهرها و استان‌های مختلف برچیده شود.

وزیر کشور درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن را از دیگر شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری با این تعبیر شایسته به دعوای چندین ساله برخی از افراد در جامعه پایان داد تا به خوبی معین شود که هم باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی مدنظر قرار گیرد و هم بستر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تغییرات مستمری را در کشورهای مختلف شاهد هستیم، ضرورت دارد خودمان را در عرصه رقابت با کشورهای مختلف در معرض نمایش توانمندی‌هایمان قرار دهیم که بهتر است در این باب برخی از صنایع کشورمان که امکان رقابت در عرصه بازار را ندارند، تعطیل شود.

روحانی اعتقاد راسخ به حل مشکلات اقتصادی مردم دارد

وزیر کشور بیان کرد: دولت تدبیر و امید ایمان دارد که مشکلات اقتصادی مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی قابل حل است به همین خاطر بعد از برجام تمام انرژی خود را روی این موضوع متمرکز کرده به طوری‌که رئیس جمهور هر هفته دو جلسه ویژه اقتصادی را برگزار می‌کند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ما بعد از برجام که شر بزرگی را از این ملت دور کردیم، فضای آرامش در کشور و برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آمده به طوری که دیگر کشورمان از سوی غربی‌ها تهدید نمی‌شود و شرایط توسعه کشور فراهم آمده هر چند که آمریکا هنوز سر عقل نیامده اما دیگر قدرت گذاشتن چوب لای چرخ‌های توسعه کشور را ندارد.

وزیران معین استان‌ها به زودی اعلام می‌شوند

وی به سه استان پایلوت کشور در حوزه تحقق برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: هر چند ما به همه کشورها سفر می‌کنیم اما در قالب کمیته مشترک با بانک‌ها جلسات مفصلی را برگزار کردیم تا موانع حمایت از تولید برطرف شود.

رحمانی فضلی افزود: در دو مرحله اختیارات ویژه به استان‌ها از سوی دولت و وزارتخانه‌ها تفویض شده که در مرحله اول 52 اختیار و اخیراً نیز 70 اختیار دولت و وزارتخانه‌ها به استانداران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه به زودی وزیر معین استان‌ها مشخص و معرفی می‌شود، اظهار کرد: با این کار وزرا پیگیر مسائل و موضوعات استان‌های مختلف حتی در جلسات هیأت دولت هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه با روش کنونی در تأمین منابع و منافع نمی‌توان کشور را به شایستگی اداره کرد، ادامه داد: با کاهش قیمت نفت تا 25 دلار ما با مشکلات جدی روبه‌رو شدیم و در چنین فضایی است که باید همه استان‌ها در یک شرایط رقابتی خیز بلندی را برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 70 درصد کار بنده اقتصادی شده به طوری که با شرایط مطلوب امنیت در کشور و برگزاری شایسته انتخابات در این شرایط اولویت دولت و همه وزرا اولویت اقتصادی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید با شتاب بیشتر و همدلی و همراهی مردم در استان اردبیل ظرفیت جذب سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی فراهم آید، اضافه کرد: ما راه آسانی را نداریم اما امیدوار به آینده هستیم و یقین داریم که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و منابع جوان کشور می‌توانیم پرچم عزت و سرافرازی را با مجاهدت بی‌نظیر خود در این کشور به اهتزاز درآورده و اسلام را به عنوان یک دین کارآمد به دنیا معرفی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار