استاندار یزد: دولت به مسائل فرهنگیان توجه ویژه دارد

استاندار یزد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به مسائل فرهنگیان توجه ویژه دارد اظهار امیدواری کرد با تدابیر لازم، مشکلات این قشر رفع شود.
کد خبر: ۲۷۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 14 August 2016
به گزارش تابناک یزدسید محمد میرمحمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: هر چند فرهنگیان از نظر دریافتی و حقوق و مزایا از سطح بالایی برخوردار نیستند ولی یک دفعه و بصورت جهشی نمی توان حقوق آنها را افزایش داد.
وی اظهار کرد: اگر روند افزایش حقوق این قشر را به صورت منحنی ترسیم کنیم مشاهده خواهیم کرد که چه روندی داشته و آن موقع می توان قضاوت کرد و قانع شد.
وی با بیان اینکه با رفع تنگناها و مشکلات مالی دولت ، نیازهای مد نظر فرهنگیان هم رفع خواهد شد تصریح کرد: این قشر سرمایه بزرگ جامعه و بسیار ارزشمند هستند و تمام کسانی که به نوعی در دستگاههای مختلف فعالیت دارند دست آموختگان فرهنگیان است و تلاشهای این قشر بر کسی پوشیده نیست.
میر محمدی با بیان اینکه فرهنگیان پرچمداران مشارکت هستند افزود: باید تفکر شورایی و مشارکت جمعی در جامعه نهادینه شود .
استاندار یزد در ادامه با اشار به اینکه خیران همیشه در تمام زمینه ها اهم از ساخت مدرسه، مسجد و مسائل بهداشتی پیشقدم هستند اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش باید پس از اولویت بندی مسائل و مشکلات ،برای حل مسائل راهکار پیدا کند.
*** کمبود فضای آموزشی در مقطع ابتدایی
مدیر کل آموزش و پرورش یزد از کمبود فضای آموزشی در مقطع ابتدایی استان خبر داد و گفت: دانش آموزان این مقطع نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است که بخشی از این رشد به خاطر حضور اتباع خارجی و برخی نیز به دلیل مهاجران است.
احمد شیرزاد افزود: همچنین امسال 207 هزار دانش آموز در مدارس استان راهی کلاس درس می شوند که جشن غنچه ها، شکوفه ها و بازگشایی مدارس از جمله برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید است.
وی با بیان اینکه تعدادی از فرهنگیان استان عضو شوراهای اسلامی روستاها هستند گفت: انتظار ما از فرهنگیان این است که به دلیل اعتماد مردم به آنها، دیگر افراد را هم به مشارکت با آموزش و پرورش ترغیب کنند.
*** نیازمند همکاری آموزش و پرورش در طرح سرشماری نفوس و مسکن
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به طرح سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری گفت: ترغیب و تشویق شهروندان به تکمیل فرم های سرشماری به صورت اینترنتی نیازمند فرهنگیان است.
حمیدرضا نصیری زاده با بیان اینکه تمام دستگاهها باید در اجرای این طرح مارا یاری نمایند افزود: پایه برنامه ریزی آمار است و اطلاعات درست و دقیق در تصمیم گیریها مهم است.
وی اضافه کرد: همچنین متقاضیان برای ثبت نام در سرشماری نفوس ومسکن به سامانه s95.sci.opg.ir مراجعه کنند.
هم اکنون 18 هزار فرهنگی در استان یزد کار تعلیم و تربیت را عهده دار هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار