استان یزد جایگاه دوم کشور در بهره وری اقتصادی

رئیس خانه صنعت و معدن یزد گفت: این استان با اشتغال 49درصد جمعیت خود در بخش صنعت ، جایگاه دوم کشور را در بخش بهره وری اقتصادی بعد از تهران داراست.
کد خبر: ۲۷۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 11 August 2016
به گزارش تابناک یزد،علی اکبر کلانتر  در بیست و یکمین سالروز نکوداشت صنعت و معدن در مرکز اقبال یزد با ارائه گزارشی درباره استان گفت: یزد به دلیل کمبود آب به سمت تولید رفته است.
وی افزود: 49درصد جمعیت استان در بخش صنعت فعال هستند و هر اشتغال صنعتی یک اشتغال جانبی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه این استان بعد از تهران در بخش بهره وری صنعت بالاترین بهره وری کشور را دارد گفت: بخش صنعتی بالاترین بازگشت درآمد را در سطح دنیا و ایران دارد.
کلانتر افزوذ: در بخش صنایع کوچک که 85تا 90 درصد صنایع کشور و استان یزد را شامل می شود برای ایجاد هر شغل 2میلیارد ریال هزینه می شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب اگر بر اثر رکود یک بخش صنعتی مالیات را کاهش می دهند خدمت را بیشتر می کنند و سود بانکی را کاهش می دهند تا صنایع کوچک بازیابی شوند و فشار به آنها نیاید در حالی که در ایران فعالیت ها برعکس است و فشارها بر بخش تولید کنندگان و صنایع کوچک بیشتر می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه حمایت از بخش خصوصی در سالهای اخیر و در دولت یازدهم افزایش یافته است، گفت: با این حال دولت سعی کند به جای ایجاد صنایع جدید ، مانع تعطیلی صنایع موجود شوند از سوی دیگر مانع فشار آوردن به بخش تولید استان شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار