پیشگیری از بروز بحران های احتمالی در زندان ها ضروری است

مدیرکل زندانهای استان قزوین بر مدیریت مؤثر در پیشگیری از بروز بحرانهای احتمالی در زندانها تأکید کرد.
کد خبر: ۲۷۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حمیدرضافراست طلب صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری اظهارداشت:موضوع مدیریت بحران در همه حوزه‌های مختلف بویژه زندانها مطرح است. مدیران ومسؤلین زندانهاتلاش ‌کنندتابااستفاده از یافته‌های مدیریت بحران سازمانی و تلفیق آن با دستاوردهای ارزشمند زندانبانی  از امواج خطرناک پیش‌بینی‌نشده، اجتناب شود.

وی با بیان  اینکه هر سازمانی برای ادامه حیات خود به مراقبت از خطرات وبحرانها  نیازمنداست گفت:بحرانها می تواند نشات گرفته از سوانح و حوادث غیر مترقبه طبیعی، تهدیدات درون وبرون سازمانی، اشتباهات عملکردی در منابع انسانی وناکارآمدی سایر منابع، ناهماهنگی ها، محدودیت سازمانی، عدم توجه به ضعفهای آشکار و پنهان سازمان باشد. اما آنچه که در بروز بحرانها از همه مهمتر بنظرمی رسد، مدیریت ضعیف و ناموفق در دریافت اخطارها وپیش بینی علائم ونشانه های بحران است.

مدیرکل زندانهای استان قزوین  تصریح کرد:همواره باید مجموعه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های عملی برای پیشگیری ومواجهه با خطرات وبحرانها در زندانها تنظیم شود. مدیران زندانها باید درباره اتفاقات احتمالی آینده بیندیشند و آمادگی رویارویی با وقایع پیش‌بینی‌ نشده را کسب کنند. چراکه مدیریت بحران بر ضرورت پیش‌بینی منظم و کسب آمادگی برای رویارویی با آن دسته از مسائل داخلی و خارجی تاکید دارد که به طور جدی سازمان را تهدید می‌کنند.

فراست طلب باشاره براینکه مهم ترین ویژگی جدا کننده بحران از وضعیت عادی، الزام در پاسخ دادن سریع است اذعان داشت:قبل از هرچیزی باید توجه داشت که بحران وضیتی غیر قابل انتظار بوده و مورد حدس و گمان نیست. در این وضعیت هم پاسخ دادن وهم کنش سریع ضرورت دارد.

وی خطات به مدیران زندانها خاطرنشان کرد:در مواقع بحرانی موردی که بیشترین خلاء را بوجود می آورد، نامعلومی رخدادهایی است که وجود داشته و یا احتمالا وجود خواهد داشت. لذا تلاش نظام یافته واثر بخش مسؤلین وکارکنان  درمدیریت قبل، حین و بعد از وقوع بحران در زندانها ضروری بوده و بمنظورمصون ماندن سازمان‌ در مقابل تهدیدات و وقایع احتمالی ناگوار وجود مدیریت بحران در زندانها ضروری است وتشکیل کارگروه مدیریت بحران در دستور کار قرار دارد.

فراست طلب همچنین بیان کرد: در زمان وقوع بحران تمرکز بر اشاعه اخبار و اطلاعات حائز اهمیت است و مسؤلین حوزه اطلاع رسانی می بایست منطبق بر دستورالعمل های ابلاغی اقدام وازهرگونه انتشار خود اجتهادانه پرهیز کنند.

مدیرکل زندانهای استان قزوین تجزیه و تحلیل ناقص و یا غلط تغییرات محیطی، انعطاف پذیر نبودن ساختارهای سازمانی، پشتیبانی ضعیف محیطی، کافی و مناسب نبودن منابع، اجرای ضعیف و اشتباهات در روشهای انجام کار، اهمیت ندادن به اخطارهای مربوط به تغییرات و ساده انگاشتن سیستم و تاثیرات محیطی را از جمله عمده دلایل پدید آمدن بحران برشمرد وگفت:سازمانهایی مانند زندان که دارای برنامه‌های خاص مدیریت بحران هستند باید قادر باشند، علاوه بر شناسایی نقاط ضعف خود واصلاح ساختارهای غلط، تاثیر وقایع بحرانی را برپیکره سازمان به حداقل برسانند.

وی در پایان متذکر شد: کارگروه مدیریت بحران در زندانها تلاش نماید بحران‌های بالقوه را شناسایی و پیش‌بینی کرده و درمقابل آنها با اتخاذ روش های درست اقدامات پیشگیرانه ای را به مرحله اجرا درآورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار