ویژگی مهم یک خبرنگارموفق

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: سرعت عمل و دقت در انعکاس اخباریکی از ویژگی های یک خبرنگار موفق است.
کد خبر: ۲۷۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 07 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام علی چراغی پور روز شنبه به مناسبت 17 مرداد (روز خبرنگار)افزود: بی تردید خبرنگار موفق با دقت و عمل به رسالت واقعی خود می تواند کارنامه درخشانی در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از خود به جا بگذارد.

وی شفافیت، سرعت عمل و دقت در انعکاس اخبار را از ویژگی های یک خبرنگار موفق عنوان کرد و افزود: رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های گروهی در نشر اخبار باید به دور از سلایق شخصی و تفکرات جناحی عمل کرده و شرافت خبری را سر لوحه کار خود قرار دهند.

چراغی پور رقابت سالم بین خبرنگاران را نیز از دیگر مولفه های پیشرفت در کار خبری دانست و گفت: مسیر ترقی و رسیدن به کمال در حرفه خبرنگاری و انعکاس اخبار با تلاش برای کسب برتری بر سایرین از نظر علاقه ، دقت و جدیت در کار با پایبندی به ارزش ها و پرهیز از افراط و تفریط مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان پرچمداران مقابله با جنگ نرم دشمنان بر ضد انقلاب و طلایه داران جبهۀ بیداری و آگاهی بخشی در جامعه اسلامی ایران محسوب می شوند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای عرصه اطلاع رسانی یادآور شد: جایگاه رفیع خبرنگاری با خون شهدای رسانه مقدس تر شده و این قشر باید همواره رسالت خود را به پاس قدردانی از این عزیزان سفر کرده به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند.
17 مردادماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک متحجر طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز را بعنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور نامگذاری کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار