اردبیل در طلاق بین رتبه های میانی کشور قرار دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل روز شنبه در این همایش گفت: استان اردبیل در طلاق در کشور جزو استانهای میانی و در رده کمتر از 15 قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 07 August 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، شفیع شفیعی در همایش یک روزه استانی سلامت روانی و اجتماعی دختران و توسعه پایدارافزود: شتاب رو به رشد طلاق در استان موجب نگرانی است است و باید در این زمینه آسیب شناسی شود.
وی اظهار کرد: در دهه 70 از هر 22 ازدواج در استان اردبیل یک مورد به طلاق می انجامید اما متاسفانه امروز از پنج واقعه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود که این نشانگر شتاب گرفتن طلاق در استان است.
شفیعی با اشاره به اینکه طلاق علل و عوامل زیادی دارد و واقعا موضوع پیچیده ای است گفت: تحقیقات نشان می دهد در استان اردبیل میانگین زندگی مشترک زوجین که کارشان به طلاق می کشد 5/5 سال است که از این لحاظ استان اردبیل در رده پائین در کشور است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه استان در توانایی حل اختلاف خانوادگی هم در کشور در رده های پائین قرار دارد، افزود: این بیانگر این است که در گفتمان و حل مشکلات درون خانواده نیز با مشکل روبرو هستیم.
وی خواستار توجه علمی و تخصصی مسئوولان، کارشناسان و صاحبنظران به آسیب های اجتماعی شد و اظهار کرد: باید در حوزه رویکردهای نظری در آسیب های اجتماعی کار بیشتری شود.
تجلیل از مقالات برتر و فعالان حوزه اجتماعی از دیگر قسمت های این همایش بود.
همایش یک روزه استانی سلامت روانی و اجتماعی دختران و توسعه پایدار با حضور کارشناسان در اردبیل برگزار شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار