مبارزه قاطع با قاچاق دام در قزوین نیازمند حمایت مسؤولان استانی است

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: برخورد قاطع‌تر با خودروهای فاقد مجوز حمل دام و فرآورده‌های خام دامی باید در راه‌های مواصلاتی این استان صورت گیرد.
کد خبر: ۲۶۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سیدبهمن نقیبی در حاشیه دومین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که در محل سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: یکی از دلایل اهمیت استان قزوین از حیث صنعت دام و طیور و رتبه‌های بالای کشوری در تولید فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم‌مرغ، شیرخام و غیره بوده که برخورد قاطع‌تر با خودروهای فاقد مجوز حمل دام و فرآورده‌های خام دامی باید در راه‌های مواصلاتی این استان صورت گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تعامل بسیار خوب پلیس راه، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و دامپزشکی استان قزوین، مکانیسم مؤثری از برخورد قاطع و سریع با حمل غیرمجاز دام در این استان طراحی و اجرا شده است بنابراین شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که حتی یک خودرو با محموله غیرمجاز دام در استان قزوین تردد نکند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه به ارائه آمار خودروهای غیرمجاز توقیفی در سال گذشته و چهار ماه نخست سال جاری پرداخت و عنوان کرد: بر اساس آن طی سال گذشته، 122 خودرو و در چهار ماه نخست سال جاری نیز 28 دستگاه خودرو متوقف و دام‌های توقیفی روانه کشتارگاه شده و یا برای انجام عملیات سالم‌سازی دامپزشکی قرنطینه شده‌اند.

نقیبی همچنین به کشف و ضبط تعداد 400 هزار قطعه تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلای غیرمجاز و نیز توقیف و ضبط قریب به 4 تن گوشت مرغ منجمد تاریخ گذشته طی روزهای اخیر در استان قزوین خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار