پاکسازی پارک طبیعت گردی آستارا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: پارک طبیعت گردی آستارا یکی از مناطق مهم گردشگری آستاراست که در ایام تعطیلات نوروز و تابستان به مقصد مهم گردشگران تبدیل می شود.
کد خبر: ۲۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 22 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: پارک طبیعت گردی آستارا یکی از مناطق مهم گردشگری آستاراست که در ایام تعطیلات نوروز و تابستان به مقصد مهم گردشگران تبدیل می شود.

شهروز قلی نژاد با اشاره به مساحت 60 هکتاری این پارک افزود: امروز با توزیع 500 کیسه زباله بین مسوولان و جمعی از دوستداران محیط زیست، سه هکتار از محدوده جنگلی پارک طبیعت گردی آستارا پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام خودجوش با شعار حفاظت از آب و خاک انجام شد ، اضافه کرد: زباله به عنوان تهدیدی جدی برای محیط زیست تلقی می شود که اداره حفاظت محیط زیست آستارا با مشارکت ارگان ها و نهادهای پیشگام در این عرصه ، قدم های مثبتی را در جهت فرهنگ سازی این امر مهم برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در این اقدام فرهنگی جمعی از دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان نیز حضور داشتند ، اظهار کرد: امروز فراخوان برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع زباله و معضلات زیست محیطی آن بین دانش آموزان حاضر در این آیین ارائه شد.

قلی نژاد گفت: جمع آوری آثار دانش آموزان تا 15 اردیبهشت ادامه دارد و به آثار برگزیده جوایز نفیسی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا اهدا می شود.

وی با اشاره به توزیع 500 جلد از نشریات مختلف با موضوعات و عناوین زیست محیطی بین شرکت کنندگان بیان کرد: هر چه قدر فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست در سطح خانواده ها و مدارس تقویت شود، به همان اندازه در این راستا موفق خواهیم بود.

وی همچنین از حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در روز هشتم اردیبهشت در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: روز سه شنبه هفته آتی، نشست آموزشی مدیر کل حفاظت محیط زیست با بخشداران ، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان با موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء در محل سالن آمفی تئاتر اداره تبلیغات اسلامی آستارا برگزار می شود.

وی در ادامه احیای تالاب آق را از مهم ترین خواسته های دوستداران محیط زیست شهرستان آستارا خواند و افزود: بنا به دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، طرح تفصیلی احیای این اکوسیستم آبی تدوین و در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

در آیین پاکسازی پارک طبیعت گردی آستارا ، لوح یادبود اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به چنگیز شکوری بخشدار مرکزی آستارا برای برنامه ریزی و اقدامات جامع برای پاکسازی روستاهای شهرستان از زباله و پسماند اهدا شد.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار