شناسایی 750 جاذبه گردشگری در اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نزدیک به 750 جاذبه گردشگری در استان اردبیل شناسایی شده که بالغ بر 217 مورد آن قابل بازدید است.
کد خبر: ۲۶۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 20 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی‌زاده صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور معرفی مکان‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان اردبیل در راستای توسعه گردشگری تعالی‌بخش با حضور معاون گردشگری، رئیس حراست و جمعی از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل و مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد؛ با اشاره به اینکه نزدیک به 750 جاذبه گردشگری در استان اردبیل شناسایی شده اظهار کرد: این استان دارای یک هزار و 800 اثر تاریخی است که 920 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی در این جلسه با بیان اینکه گردشگری صنعتی فرابخشی است که مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد، افزود: 42 دستگاه مرتبط با گردشگری شناخته شده که هم‌افزایی این دستگاه‌های اجرایی از ضروریات توسعه گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل نقش تأثیرگذار راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) را به عنوان گردشگری نوستالژیک در آگاهی رساندن به جوانان نسل جدید در مورد رشادت‌های دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: کاروان راهیان نور این مناطق جنگ‌زده و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنیم تا بازدیدکنندگان به درک درستی از هشت سال جنگ تحمیلی که در کتاب‌ها و فیلم‌ها دیده‌اند برسند.

تقی‌زاده با بیان اینکه 21 نقشه در استان شامل یک نقشه استانی، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مراکز شهرستان‌های استان با تعیین یک هزار و 800 مختصات جغرافیای مناطق گردشگری و تأسیسات مرتبط استان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی طراحی و تهیه شده است.

وی تصریح کرد: در این نقشه‌ها برای نخستین بار مختصات جغرافیایی تمامی جاذبه‌های گردشگری و خدماتی چون آثار تاریخی و طبیعی و فرهنگی، تأسیسات گردشگری، جایگاه سوخت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز تجاری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی و حتی سرویس‌های بهداشتی و... گنجانده شده تا هدایت و اطلاع‌رسانی گردشگران به مراکز مربوطه به راحتی انجام شود.

تقی‌زاده استان اردبیل را دارای 120 امامزاده، 110 چشمه آبگرم و سرد، 13مجتمع آبدرمانی و 37 منطقه نمونه گردشگری، 316 کوه بالای ارتفاع دو هزار متر، 54 نوع رشته صنایع‌دستی، 217 مرکز اقامتی، 34 دفتر خدمات مسافرتی و 21 مرکز پذیرایی بین راهی دارای مجوز توصیف کرد و گفت: آماده هستیم تمامی مشخصات و اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری استان را در جهت توسعه گردشگری و اقتصادی و معرفی بیش از پیش این جاذبه‌ها در اختیار سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) قرار دهیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: همکاری دو جانبه با سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) برای جذب گردشگر در فصل‌های پیک و غیرپیک انجام و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این راستا به امضا می‌رسد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه گردشگری استان اردبیل، فصلی است، تأسیسات گردشگری آن در فصل غیرپیک دارای تخفیفات قابل توجهی است که می‌توان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و راهیان نور استان از این فرصت در جهت جذب گردشگر در فصول غیرپیک نیز بهره گرفت.

در ادامه این جلسه صالح زارعی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) از اعلام آمادگی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در راستای توسعه گردشگری خبر داد و با اعلام آمادگی کامل به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، اظهار امیدواری کرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، وی در پایان اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری تعالی بخش، اعضای بسیج سراسر کشور از قابلیت‌های گردشگری استان به ویژه در حوزه معرفی یادمان شهدا و سرداران دفاع مقدس بازدید کرده و با رشادت‌های عزیزان آشنا شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار