تخریب سازه‎های غیرمجاز در گنجنامه و حیدره

رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان از تخریب دو مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات گنجنامه و حیدره همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 16 July 2016
رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان از تخریب دو مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات گنجنامه و حیدره همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک اسدی، اظهار کرد: دو مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات گنجنامه و حیدره با حکم دادستان و با همکاری اداره جهادکشاورزی و نیروی انتظامی توسط اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان تخریب شد.

وی با تأکید بر اینکه بي‌هيچ ملاحظه‌اي با ساخت و سازهاي غيرمجاز برخورد مي‌شود، عنوان کرد: به منظور رعايت قوانين اجرايي در ساخت و ساز ساختمان‌هاي شهري و در کنار آن اخذ تعهد از شهروندان مبني بر رعايت ساخت و سازها بر اساس اصول فني و شهرسازي، براي جلوگيري از تخلفات ساختماني در سطح شهر و باغات عمليات نظارت بر ساخت و ساز توسط اين اداره در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات ساختماني و گسترش آن در شهر مشکلات عديده‌اي در حيطه مسکوني شهر از قبيل ناهمساني ساختمان‌ها، رشد ناموزون شهر و نبود نظم و هماهنگي در چهره شهر به همراه آورده است، گفت: این موضوع نيازمند نظارت قوي بر ساخت و سازهاي ساختماني با حفظ ويژگي‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي بر مبناي رعايت اصول و قوانين شهرسازي و همچنين شناخت کميت و کيفيت تخلفات ساختماني موجود برای بررسي‌هاي لازم به منظور برطرف کردن اين گونه تخلفات است.

اسدی اظهار کرد: اقدام به ساخت و سازهاي غيرمجاز سبب از بين رفتن امنيت خانواده‌ها و افرادي مي‌شود که در اين اماکن که فاقد هرگونه استانداردهاي شهرسازي و اصول و ايمني است، زندگي مي‌کنند.

رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداری همدان بیان کرد: ساخت و سازهاي غيرمجاز از هيچ استاندارد شهرسازي برخوردار نبوده و باعث هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي مي‌شود و هزينه‌هاي بسيار و زحمات فراواني بر دولت و شهرداري تحميل مي‌کند.

وی با اشاره به افرادی که در باغات حاشیه شهر اقدام به تغییر کاربری اراضی و از بین بردن فضای سبز و ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، هشدار داد: با عاملان بدون هرگونه مماشات و بي‌هيچ ملاحظه‌اي و بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته با مسئولان و دستگاه قضائی در هر نقطه از محدوده و حریم شهر برخوردي قاطع خواهيم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار